| 

off road tenttrailer wat vinden jullie daar van ?
(1 bezoeker) (1) Gast
Reizen
Ga naar onderkantPagina: 123456789
ONDERWERP: off road tenttrailer wat vinden jullie daar van ?
off road tenttrailer wat vinden jullie daar van ? 2 jaren, 1 Maand geleden  
Hallo
Ben al een tijdje geiintreseerd in een off road tenttrailer en naar de laatste KCK,is de intresse alleen nog maar groter geworden. En ben van plan een te gaan kopen. Vooral deze vindt ik zeer intresant. www.holtkamper.nl/kyte/

Nog wat extra informatie: ik heb een 110 met webasto stankachel . Voor mijn camping spullen in te zetten gebruik ik :www.obelink.nl/ws/assortiment_overzichtp...;id=17&arid=2629 Bustent.
Ik wil wel een beetje meer comfor, wordt ook wat ouder daarom denk ik aan een off road Tenttrailer. Voordelen kan meer mee nemen, sneler op te zetten, en kan er meer door reizen. Nu zet ik mijn bustent altijd op een camping, verken (green lane)meestsal een gebied. En na 3 dagen ga ik meestal verder. Kost vooral veel tijd om de bustent op en af te breken.

Een off road tenttrailer kost natuurlijk een behoorlijk cent :cry:
Ook heb heb ik naar een:www.aartkok.nl/outdoor-trailers/oryx.html
gekeken maar vindt hem voor te green lane te groot voor mee te nemen.
Mijn reis doelen voor de toekomst zijn Karpaten , Portugal , Pyrenieen,Zweden en misschien ook wel Marroko. en 4x4 tereinen.
Wat vinden jullie, van zo´n off road tentrailer?
Misschien hebben jullie andere ideen en tips, altijd welkom.
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.

Re: off road tenttrailer wat vinden jullie daar van ? 2 jaren, 1 Maand geleden  
Tja raymond er zijn leden die jou vanaf nu nog betere adviezen zullen gaan geven; maar het blijft moeilijk om jou op maat te adviseren; de invulling is namelijk zo verschrikkelijk persoonlijk. Ik zelf zou absoluut voor de Oryx gaan (mede-lid Iris gaat nu glimlachen), die is compact, direct bedrijfsklaar, veilger dan tent, je bent beter beschermd tegen natuurlijke ongemakken (ik refereer nu aan de landen die je opsomde), maar wel rond de 16.000.
Mijn tweede favoriet is inderdaad een Holtkamper expedition, deze heb je voor rond de 12.000; maar dan moet ik toch weer naar de eerste als het om veiligheid en direct bedrijfsklaar gaat (parkeren; deurtje open, koken en slapen zonder gedoe)

Succes

Geen afbeeldingGeen afbeelding
-
Online Status: OFFLINE

Hey Raymond,
even los van persoonlijke voorkeuren,waar daar kun je hier een boek over vol schrijven, maar helpt jou niks, zou ik een zo goed mogelijk overzicht van criteria maken die voor jou belangrijk zijn. Criteria op het gebied van gebruiksgemak, comfort, veiligheid etc.
Je hebt m'n sankey in Sclayn gezien, een tent heeft voor en nadelen. In je eentje opzetten kan lastig zijn ben ik achter gekomen. Dan biedt een vast inrichting als de Oryx bijv uitkomst. Over de terreinvaardigheden van de Oryx zou ik me geen zorgen maken. . Die volgt jou geruisloos in Sclayn... .
Succes met je zoektocht en als je nog een keer wilt bomen over de Sankey bel/mail je maar.
groet
Toro
-

ja hoor daar ben ik weer
Als ik nu zou moeten kiezen zou ik denk ik voor de 3DOG offroader gaan sterk en meer dan goed gebouwd en voor nog een redelijk bedrag
En wat is veiligheid als kwaad willende je te grazen willen nemen stop echt niks ze
De Oryx of welke offroad trailer ook is gewoon ff iets anders vergeet niet dat er dan wel altijd iets zwaars achter je aan hangt en dat is best even een omschakeling ,een voordeel hij blijft ook altijd achter je hangen wat je ook doet en waar jij kan rijden op green lane's past hij ook hij is niet breden of hoger
keuzes keuzes tja moelijk, kom naar de kampeerbeurs in maart
Maak voor jezelf een lijst wat belangrijk is, net wat je schrijft de leeftijd gaat tellen en dan is het wel heel lekker om een heerlijk bed bij je te hebben,en niet meer te hoeven zeulen en sjouwen enz enz
Dus stoppen klip klap klaar da's wel erg lekker moet ik toegeven
Sterkte met zoeken ,ben heel benieuwd waar je op uitkomt
-

Ook maar even mijn gedachten over het kamperen? Een van jou criteria is gemak en leeftijd. Nou das ook toevallig bij ons was het het zelfde. Wij hebben bijna alles geprobeerd, Oztent, daktent, En we hebben uiteindelijk besloten om een Oryx aan te schaffen. Onze overweging was: Stoppen deurtje open en klaar, wil je wat meer zet je vrij snel de voortent er aan. Zeker als je wilt rondtrekken is het iedere keer op en afbreken op een gegeven moment niet leuk meer. Het is zeker een gewicht, maar ik heb ook een 110 en die speelt er mee. Op de grote weg moet je uitkijken niet ongemerkt te hard te gaan. Mijn grootste zorg is hoe het gaat op smalle bergpassen ( we gaan in mei naar Marokko) even keren is er niet bij, maar dat geld voor iedere trailer. En wat ook heel belangrijk is, slapen. En wij liggen heerlijk in onze Oryx. Veel succes met je zoek tocht.

Ga naar bovenkantPagina: 123456789