| 

off road tenttrailer wat vinden jullie daar van ?
(1 bezoeker) (1) Gast
Reizen
Ga naar onderkantPagina: 123456789
ONDERWERP: off road tenttrailer wat vinden jullie daar van ?
Re: off road tenttrailer wat vinden jullie daar van ? 7 maanden, 3 weken geleden  
En over Australische omstandigheden vs Europese omstandigheden gesproken, en wat je daar nodig hebt, vind ik de filmpjes van deze familie wel informatief, en erg leuk ook:

thegallboys.com/DVD%20Cape%20York%20Page.html

De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.

Re: off road tenttrailer wat vinden jullie daar van ? 7 maanden, 3 weken geleden  

Tussen Lancelin en Numbung National Park, WA:

vimeo.com/6342866

Zeer weerbarstige en compacte modder, die ook nog eens met tientallen kilo's aan je vooertuig blijft hangen. Geen Australiër ook die het in zijn hoofd haalt om in dergelijke omstandigheden van de weg af te gaan. Verder dan een paar meter kom je niet.

Ik zou overigens zo snel mogelijk gaan indien mogelijk, want ik heb begrepen dat de regels mbt het wildkamperen steeds stringenter worden. Eer zijn steeds meer toeristen die het niet zo nauw nemen en hun rotzooi, inclusief de ontlasting, gewoon maar laten liggen. Wij waren er in 1995 en 2001, en daartussen waren de regels al flink aangescherpt.

Ziet er een beetje uit als de 'wegen' hier in de buurt. Jammer alleen dat ze vaak worden afgesloten als het geregend heeft. De weg naar Cape Leveque, 200km naar het noorden, is grotendeels gravel en als het daar regent (zoals het deed toen ik er was met kerstmis in 2006), nou... succes! Het word een hele diepe zachte, rode, modderbrei. En was het maar gauw van je auto af, want als je een witte hebt (en wie heeft dat nou niet) dan krijg je de rode aanslag er bijna niet meer af, rijdt je met oranje druppelvlekken rond ..

Wel mooi trouwens, met 110's! Die zie je niet veel. Hoewel er hier een hagelnieuwe 110 SVX rondrijdt... hopelijk voor hem hoeft ie voorlopig niet naar een dealer want uhh... .daar zijn er maar 3 van in W.A. en die zitten allemaal minstens 2500km verderop ...

Wildcamperen is overigens helemaal geen probleem, word nog steeds heel veel gedaan en is nog steeds gewoon toegelaten, mits je niet midden in een stad of dorp wilt gaan staan want dat mag over het algemeen niet, parken ed ook niet. In de outback, geen probleem.
Zolang, en dit geld overal, dat je je rotzooi meeneemt!!!.

Mooie filmpjes he, die gasten kunnen best aardig overweg met die hele combinatie offroad.

Re: off road tenttrailer wat vinden jullie daar van ? 7 maanden, 2 weken geleden  
Hoi Raymond,

Wij hebben net zaterdag een Zambezi River Lodge (off road) gekocht na veel wikken en wegen. We zijn tijden bezig geweest met import van een australische (Kimberley is heel erg gaaf, maar erg duur). Uiteindelijk toch niet gedaan, hoewel ze wel super zijn (www.trakshak.com / www.cavaliercampertrailers.com.au). Met transport (ca 1700 euro vanuit adelaide) en import en btw zitten ze snel op 15000 euro.
Met de Zambezi off road krijg je 15" wielen, een sterke as (1300 kg), schokdempers, waterdichte lagers en traanplaat. De cross road heeft alleen de looks. Succes met je keuze!

PS: Toyroverlander: mooi plekkie, dat Broome, heb je Canning SR gereden? Is nog een droom van mij. Afgelopen zomer via westkust, gibb en purnululu naar Darwin gereden. Heerlijk!

Geen afbeeldingGeen afbeelding
-
Online Status: OFFLINE

Re: off road tenttrailer wat vinden jullie daar van ? 7 maanden, 2 weken geleden  
hallo allen ,voor transport over zee waar ook ter wereld, kijk eens op www. zylmann.de. dit is een kleine zelfstandige reder,.

Groet
Jan Afink

Dat is aardig wat geld voor een campertrailer... Maar hier zullen ze ook niet goedkoop zijn denk ik zo. En vaak is het wel wat ze zeggen, je krijgt waar je voor betaald.....

Jammer genoeg heb ik de CSR niet gedaan. Ik zou het wel willen, bijna 2000km door de woestijn over een simpele sandtrack, wie zou daar nou nee tegen zeggen .
Zo te horen heb je wel een leuke route gereden, kom maar hierheen in de wetseason, is het nog veel mooier .

Hoi
Ook de Zambezi River Lodge (Jedi) heb ik zeer grondig bekeken. Is een zeer mooie trailler, Lijkt als 2 druppels op de Holtkamper Cocoon. Vandaag nog even bij de witt bewonderd. Ook nog naar 3 Dogs camping modellen gekeken vandaag, Kwamodel vindt ik ze niet zo mooie, maar het Tent zeil is verweg het beste wat ik van alle Traillers heb gezien, beter dan Holtkamper of Zambezi. Zeil komt uit AUS, what anders.

Was eigenlijk van plan morgen (Dinsdag)naar Holtkamper te gaan (vooral voor de Cocoon Xl) en eens kijken of er nog wat van de prijs af kan zoals ik hem wilde hebben (€ 15.500). Maar zo ver is het niet gekomen
Gisteren nog eens goed over alles nagedacht, en dat het ook veel goedkoper kan (ook met de gedachte dat moeder de vrouw eigenlijk een ander auto nog moet, haar auto een diesel, veel wegen belasting en rijdt veel te weinig km) . Ik had plan om misschien een 2e hands Holtkamper (liefst een Ultimate Off Road)te kopen. Maar 2e hands, is bijna onmogelijk om een Holtkamper op een Off Road chasie te kopen. Dan maar eens zoeken naar een gewone Holtkamper liefst een Cocoon XL, en die dan om te bouwen naar een off Road. Of om zelf een off road trailer te bouwen.

Van morgen op gestaan met al in mijn achter hoofd om dinsdag naar de Holtkamper te gaan. Toch nog even snel op marktplaats gekeken , en wat stond er boven aan (Stond er net op). TE KOOP Holtkamper COCOON XL ULTIMATE OFF ROAD Meteen gebeld , afgesproken voor vanmiddag , vrij gepakt , Geld gehaald bij de bank en als een speer met de 110 naar Zeist gereden Bij aankomst zag ik meteen dat het niet de Ultimate Off Road trailler is :cry:
De tent en de trailer nog eens heel goed nagekeken (voor 6 jaar oud ziet hij er tip top uit) en met in het achter hoofd dat ik van de bestaande Trailer best een off road van kan maken. Nog een behoorlijk stuk van de prijs afgepingelt (stond toch Ultimate off Road). En GEKOCHT
voor een prikje .

Hij staat hier al te pronken in de garage (foto,s komen nog, en waarschijnlijk te bewonderen bij bikkel weekend). ga hem wel flink verhogen, zelfde wat (SanderTD4) heeft gedaan met de Zambezi. Ook ga ik ga ik de hele bak er van af hallen en dan 180 graden draaien en hem hemaal met de achter kant naar vooren schuiven (naar de dissel toe) tot vlak bij de handrem.Zo komt de dissel niet onder de voor tent (scheelt heel veel plaats) En achter komt er een nieuwe keuken die valt mooi onder de voortent,luifel.
Nogmaals iedereen bedankt voor de info
En tot gauw op een LRCH evenement . Raymond

Ga naar bovenkantPagina: 123456789
Moderators: Johnny