| 

Schotland
(1 bezoeker) (1) Gast
Reizen
Ga naar onderkantPagina: 12
ONDERWERP: Schotland
*
Schotland 2 jaren geleden  
Hoi,

Morgen gaan we voor een paar daagjes weg naar Schotland. Lekker zonder kinderen een voor ons nieuw land ontdekken. Met de Land Rover varen we van IJmuiden naar New Castle en verblijven in de omgeving van Loch Lomond.

Zijn er tips/adviesen over wat we gezien, gedaan, gegeten etc moeten hebben. Het weer is niet helemaal top in deze tijd, dus het zal voornamelijk plaatsen en kastelen bekijken worden, mooie routes rijden (greenlanen ?) en natuurlijk wiskey drinken.

Daarnaast is het ook de eerste keer dat we zelf in Engeland rijden. Waar moeten we extra opletten? Moeten we nog lampen voor een deel afplakken etc.

Hoor graag van jullie,
Sijbren

De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.

Re: Schotland 2 jaren geleden  
Links rijden valt reuze mee, ben je zo aan gewend. Rotondes ook de andere kant op!
Lampen kun je afplakken, is niet wettelijk verplicht maar er staat wel een boete op het hinderen/verblinden van je tegenliggers. Als je goed kijkt zie je (bij de gangbare koplampen) enkele lijntjes in een driehoek/taartpunt op het glas staan. Die taartpunt moet je afplakken met tape. Kun je ook even uittesten als je in het donker voor een muur staat.
Loch Lomond een is mooie omgeving (euh ,welke omgeving in Schotland niet? )
Echt greenlanen kun je haast niet in Schotland, maar de "normale" weggetjes zijn al prachtig om lekker te tuffen.

Geniet er van in Schotland!, wij waren er afgelopen zomer maar zou zo nu weer willen!
Geen afbeeldingGeen afbeelding
-
Online Status: OFFLINE

Re:Schotland 2 jaren geleden  
Wij zijn afgelopen zomer ook in Schotland geweest.
Heel mooi land. Het links rijden is de eerste minuten even er bij nadenken en dan gaat het eigenlijk vanzelf.
De stickers voor het afplakken kun je op de boot kopen en daar zit een beschrijving bij hoe en waar je ze moet plakken.

Je kunt eventueel even op mijn site kijken voor een reisverslag en wat foto's:
www.andrekuijt.nl/pagina20.html

Veel plezier.

Gr Andre
Andre Kuijt
ZZP Service monteur scheepvaart
AK Maritime Service
Online Status: OFFLINEView Profile: Andre Kuijt
Website: www.andrekuijt.nlLocatie: Arum
Defender 90 300tdi 1997
Defender 110 200tdi 1992
Land Rover 110 2,5TD 1986(in restauratie)
www.andrekuijt.nl
Jacht service nodig?
www.akmaritimeservice.nl

Re:Schotland 2 jaren geleden  
Hallo Andre,
Mooie site heb je zeg, ga ik een lekker in rondkijken.
jos
jmasmits
Advocaat/docent
Smits Advocaten
Online Status: OFFLINEView Profile: jmasmits
Website: www.smitsadvocaten.nlLocatie: Huizen

Re:Schotland 1 Jaar, 10 maanden geleden  
@Andre

Andre, Ik heb nog eens naar je (jullie) reisverslag gekeken. Vooral wanneer je de kleine foto's nog even aanklikt kom je telkens in een prachtige reportage. Mooie beelden. Mooi vastgelegd.
Nu kennen mijn trips naar het Schotse inmiddels een directe route richting Highlands. Maar jouw foto's nodigen wel uit om het culturele eens voorrang te geven Het Urquhart castle ben ik al 3x gepasseerd (1x op de parkeerplaats foto langszij), toch maar eens een keer naar 'binnen' stappen ha ha.
Groetjes
StefaN
Grafische marketing [ET4 '79]
ZZP'er sinds '90
Online Status: OFFLINEView Profile: StefaN
Laatste Wijziging: 19/03/2010 19:34 Door StefaN.
Stefan | Disco II/II V8 HSE
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
FOTO AVATAR: Onderweg van Skye naar Ullapool, tussendoortje op unclassified track die na een uur niet verder ging, dan maar terug...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Re:Schotland 1 Jaar, 10 maanden geleden  
sijbren schrijft:
Daarnaast is het ook de eerste keer dat we zelf in Engeland rijden. Waar moeten we extra opletten?Hoi Sijbren,

Toen ik de eerste keer links moest rijden viel me dat reuze mee. Go with the flow en alles wijst voor zich. Alleen inhalen is lastig, je kunt vaak maar moeilijk kijken of er wat aankomt dus dat moet je maar niet al teveel doen. Verder is het mooi rijden daar hoor, gewoon kleine weggetjes inslaan en de domdom op kortste weg instellen enzo. Verder had ik het wel een keer na een pauze dat ik automatisch rechts ging rijden toen ik de weg weer opdraaide. Toen was er verder geen verkeer anders was dat niet gebeurd Ik realiseerde het me bijtijds gelukkig dus het liep goed af maar pas daar voor op! Als de weg leeg is doe je het sneller fout dan met ander verkeer erbij.

Gr, Rik
RikH
Chiptuning zware dieselmotoren
Online Status: OFFLINEView Profile: RikH
Laatste Wijziging: 20/03/2010 21:44 Door RikH.
Discovery series II Td5 MY 2000

“Doe nooit iets dat indruist tegen uw geweten, zelfs als de staat het verlangt.”
- Albert Einstein

Ga naar bovenkantPagina: 12