| 

Nederland-Senegal vv
(1 bezoeker) (1) Gast
Reizen
Ga naar onderkantPagina: 12
ONDERWERP: Nederland-Senegal vv
Nederland-Senegal vv 2 jaren geleden  
Daar wij voor ons werk een weekje naar Senegal moeten zijn wij van plan om dit met de Defender te doen en er een vakantie aan vast te knopen. Wij hebben ca 6-8 weken de tijd voor deze trip.
Wie van de leden zijn ons voorgegaan en kan ons handige tips,routes, steden-info,camping informatie etc geven.?

Hoor graag van jullie
Rolf en Birgitta.
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.

Re:Nederland-Senegal vv 2 jaren geleden  
Ik weet natuurlijk niet waar je in Senegal moet zijn, maar volgens mij kan je elk reisverhaal europa --> Dakar/Banjul als leidraad nemen ...

Gerard

Re:Nederland-Senegal vv 2 jaren geleden  
Als je maar niet de Rosso grensovergang pakt Senegal in, tenzij je een echt corrupt en not-hassle-free africa mee wilt maken .

Wij deden er 13uur over om de grens over te komen, met een gids. En het ging niet bepaald van een lijen dakje.
We waren blij dat we Zebrabar haalden en dat die kerel mensen kende bij Diama (grensovergang) anders hadden we geen papieren om het land uit te komen.
Er ging vanalles fout.

Verder heb ik eigenlijk niet veel van Senegal gezien jammer genoeg .
ToyRoverlander
Professioneel levensgenieter!
Wisselende werkgevers
Online Status: OFFLINEView Profile: ToyRoverlander
"Stirring up the shit is something I like to do "

-1965 109" Toy-Rover,3.4diesel, H41 4speed, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 5125Series 14"Bilsteins, 48" voorveren, 4deurssofttop
Collecting parts for: PAS conversion, Hellfire Fabworks high-steer met heims,Chevy 63" achterveren, interne rolkooi, 4point/4way Crowe driver restraints, 4:1 Orion tussenbak, TD04 Turbo, intercooler,goed koelsysteem met Alu rad en dubbele 12" Spal fans, Custom dash met VDO tellers, 120ltr RVS tank,37-12.5x17 KM2's op Rockmonster 17x9 velgen.

Re:Nederland-Senegal vv 1 Jaar, 12 maanden geleden  
Hallo,

Zoals je waarschijnlijk in het clubblad hebt kunnen lezen ben ik daar net geweest. Senegal vond ik een leuk land voor zover ik er was. Het probleem zit hem in Mauritanie! alle reizen die door Mauri gaan zijn afgeraden.

Min BUZA link

kijk voor meer info bij deze link. Als je nog vragen hebt of een track wilt hebben van een mooie route door Marokko, die heb ik ook nog wel. 8881 km aan track vanaf amsterdam naar Banjul.

Groet, Willem-Jan
info@discotodakar.com
willemjan
Proces operator / Werktuigkundige
Waternet / brandweer Bussum
Online Status: OFFLINEView Profile: willemjan
Website: www.discotodakar.comLocatie: Bussum
Freelander 1 TD4
willemjan.info
www.discotodakar.com

Uuh, ik heb al 2maanden dat clubblad niet gelezen... dusja, dat wist ik niet. Hoe is het bij jou verlopen die grensovergang?

Heb net die link eens bekeken. Geez, er is een hoop gebeurd sinds ik er was in 2005 . Het ziet er niet echt uitnodigend uit.

Gaan jullie wel gewoon door Mauri heen? Dat is pas thrillseeking haha
ToyRoverlander
Professioneel levensgenieter!
Wisselende werkgevers
Online Status: OFFLINEView Profile: ToyRoverlander
"Stirring up the shit is something I like to do "

-1965 109" Toy-Rover,3.4diesel, H41 4speed, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 5125Series 14"Bilsteins, 48" voorveren, 4deurssofttop
Collecting parts for: PAS conversion, Hellfire Fabworks high-steer met heims,Chevy 63" achterveren, interne rolkooi, 4point/4way Crowe driver restraints, 4:1 Orion tussenbak, TD04 Turbo, intercooler,goed koelsysteem met Alu rad en dubbele 12" Spal fans, Custom dash met VDO tellers, 120ltr RVS tank,37-12.5x17 KM2's op Rockmonster 17x9 velgen.

Je kan ook kijken op mijn site, daar staat ook de hele route.

Disco to Dakar

Nee nu zou ik er niet doorheen gaan, het reisadvies is negatief en op een overland forum en in wat engelstalige kranten staat wat er nog meer gebeurt is.

2 dagen nadat wij Mauritanie verlaten hebben is dit reisadvies aangepast naar level 5.

groet
WJ

ps je had een paar weken geleden een blad gehad moeten hebben
willemjan
Proces operator / Werktuigkundige
Waternet / brandweer Bussum
Online Status: OFFLINEView Profile: willemjan
Website: www.discotodakar.comLocatie: Bussum
Freelander 1 TD4
willemjan.info
www.discotodakar.com

Ga naar bovenkantPagina: 12