| 

ODB II Discovery TD5 1999
(1 bezoeker) (1) Gast
Techniek
Ga naar onderkantPagina: 123
ONDERWERP: ODB II Discovery TD5 1999
*
ODB II Discovery TD5 1999 1 Jaar, 11 maanden geleden  
Al veel zitten zoeken naar de diverse mogelijkheden om foutcodes uit te lezen, instellingen te wijzigen, resetten etc.
Ook het onderwerp nano-com op dit forum gelezen, ondanks dat toch nog vragen:

ODB taal is niet door elk apparaat uit te lezen. Dit is afhankelijk van het bouwjaar van de auto. Hoe is dit bij de Discovery TD5 uit 1999?
Er blijkt ook een onderscheid gemaakt te worden tussen een Defender TD5 en een Disco TD5. Klopt dit?

Met de volgende ODB tool heb ik een meting gedaan waarbij ik maar drie waarden kon uitlezen: snelheid , toerental , stand gaspedaal , alle foutcodes waren “not connected”. Ligt hier de grens tussen de gestandariseerde taal en de Land Rover taal? Of biedt juist dit apparaat te weinig mogelijkheden?
cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&am...geName=STRK:MEWNX:IT

Is naast de Rovacom en andere profi apparaten, de Nano-com het enige apparaat wat ook voor mijn Disco uit 1999 geschikt is om :
• Herkennen foutcodes
• Resetten van foutcodes
• Compatible met mijn Disco II TD5 1999
• Aan te sluiten op laptop
• Instellingen wijzigen, etc

Ik zit met mijn Disco net op het kantelpunt, maar misschien heeft iemand al ervaring(en)
rolaro
project manager TactiPlot
Online Status: OFFLINEView Profile: rolaro
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.

Re:ODB II Discovery TD5 1999 1 Jaar, 11 maanden geleden  
Ik heb een Nanocom en hij doet wat jij beschrijft (bij mijn 2003 D2 Td5), ook de aansluiting met de laptop werkt. Zie de handleidingen op web.nanocom.it/download_i.cfm voor meer info. Gr., Pent
Pent
Zakelijk dienstverlener - new business ontwikkelaar
JPBD
Online Status: OFFLINEView Profile: Pent
Website: www.jpbd.nl

Re: ODB II Discovery TD5 1999 1 Jaar, 11 maanden geleden  
Er zijn door de diverse diagnose-apparaten geen instellingen te wijzigen. Je kan wel foutcodes uitlezen en resetten, maar geen instellingen aan het motormanagement uitvoeren. Je kan wel enkele inregelingen van het alarm aanpassen.
Groet van Marco!

dat het voor een 2003 model goed gaat klopt, echter voor mijn bouwjaar (1999) is het volgens mij nog een vraag.

Er zijn naar mijn mening wel systemen waar bij je o.a. de SLS , lucht balgen achtervering , kan instellen. Ook bestaat er een mogelijkheid om de openingsvolgorde van de deuren via de handzender te programmeren.

Ik kan het mishebben.
rolaro

rolaro schrijft:
dat het voor een 2003 model goed gaat klopt, echter voor mijn bouwjaar (1999) is het volgens mij nog een vraag.

Er zijn naar mijn mening wel systemen waar bij je o.a. de SLS , lucht balgen achtervering , kan instellen. Ook bestaat er een mogelijkheid om de openingsvolgorde van de deuren via de handzender te programmeren.

Ik kan het mishebben.

Ik heb zelf geen luchtvering, dus kan niet uit eigen ervaring vertellen wat je allemaal wel/niet kunt instellen voor de SLS (het zou overigens wel moeten kunnen met de Nanocom). Ik heb wel kunnen instellen dat met één druk op de knop de hele auto ontgrendelt ipv na 2x drukken. Ook kan je bepaalde instellingen veranderen zoals bijv. wel/geen mistlampen e.d. Is interessant wanneer je ze achteraf wilt activeren (immers wel voorbedraad, maar niet altijd ook echt aanwezig).
Pent
Zakelijk dienstverlener - new business ontwikkelaar
JPBD
Online Status: OFFLINEView Profile: Pent
Website: www.jpbd.nl

Ja Pent,
de Nanocom klinkt interessant, maar nu nog voor mijn wat oudere Disco, heb jij daar wat meer info over?
Of een andere lezer?
rolaro

Ga naar bovenkantPagina: 123