| 

Van 5 naar 7 zitplaatsen in mijn Defender
(1 bezoeker) (1) Gast
Techniek
Ga naar onderkantPagina: 12
ONDERWERP: Van 5 naar 7 zitplaatsen in mijn Defender
Van 5 naar 7 zitplaatsen in mijn Defender 6 maanden, 1 Week geleden  
Ik heb een Defender 110 stawag 2007 model op grijs kenteken, met op het kentekenbewijs 5 zitplaatsen.

Nu wil ik hem op geel kenteken gaan zetten, en eigenlijk meteen naar 7 zitplaatsen 'upgraden' met 2 forward facing stoelen.

Zou dit gewoon in 1 keer kunnen met omkeuren? Ofwel, naast een achterbank erin ook gelijk 2 stoelen achterin schroeven en laten keuren?

Er zijn natuurlijk wel gewoon type goedkeuringen voor deze auto uit dit bouwjaar met 7 zitplaatsen.
sid-lr
Ondernemer in grafimedia
Xim Systems
Online Status: ONLINEView Profile: sid-lr
Website: www.sid-lr.nlLocatie: Made (nb)
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.
Paul

Defender 110 CSW 2007 / Series III 109 Crew Cab 3/4 ton

Re:Van 5 naar 7 zitplaatsen in mijn Defender 6 maanden, 1 Week geleden  
Dat kan. Controleer wel of je ook alle bevestigingspunten in je wagen hebt voordat je stoelen gaat kopen. Ik heb het nooit aan de hand gehad, maar ik heb begrepen dat bij de laatste Defender nogal wat bevestigingspunten niet aanwezig zijn als het af fabriek geen 7-zitter is.
Edward
Ondernemer
Huis ter Maarsch, Atelier Hout, Oxyrea.
Online Status: OFFLINEView Profile: Edward
Website: www.huistermaarsch.nl   www.AtelierHout.nl   www.Oxyrea.nlLocatie: Onstwedde
Edward van Vugt
www.AtelierHout.nl www.HuisterMaarsch.nl www.Oxyrea.com
Land Rover Defender 130 2.4 Puma 2008

Ik heb nog twee sideward facing stoeltjes die bedoeld zijn voor in de achterbak liggen, en denk erover die tijdens de keuring te monteren met gordels etc. natuurlijk. Volgens mij zijn die er goed in te monteren zonder af-fabriek opties.

Maar dat moet wel lukken dus....mooi!
sid-lr
Ondernemer in grafimedia
Xim Systems
Paul

Twee jaar geleden heb ik onze defender 110 van grijs om laten keuren naar geel kenteken.
Bij LandRover Nederland het hoglomeratiecertificataat van je voertuig opvragen. Je krijgt dan het orginele formulier van LandRover England opgestuurd wat orgineel bij de auto geleverd wordt aan LandRover Nederland. Als je auto orgineel een zeven persoons uitvoering is en pas in Nederland om is gebouwd naar grijs mag je zonder problemen zeven personen vervoeren. Het bovengenoemde certificaat meenemen naar de RDW en je bent binnen een kwartier klaar bij de mannen van de RDW. Nog even de portomonee openen bij de douane en klaar is kees.

Weekje thuis wachten op het nieuwe kentekenbewijs en je kan een taxibedrijf beginnen
rob _ miranda
Lerarenvolk
Online Status: OFFLINEView Profile: rob _ miranda

Hmm, ok, dus dat certificaat is voertuig-gebonden? Dan gaat het niet werken, hij is namelijk als 5-zitter uit de fabriek gekomen. Ik moet ergens het originele CVO document hebben. Als het daar dus als 5-pers. uitvoering op staat ben ik daar aan gebonden maak ik hieruit op...eigenlijk wel logisch natuurlijk.
sid-lr
Ondernemer in grafimedia
Xim Systems
Paul

Zonder dit certificaat zal het alleen wat langer gaan duren bij de RDW.
Als je de def gaat ombouwen naar een ander bestaand model zal het ook geen problemen gaan geven.
Het gaat alleen wat langer duren bij de RDW.

Als je de stoelen en gordels aan orginele LandRover bevestigingspunten vast maakt is er geen enkel probleem.
rob _ miranda
Lerarenvolk
Online Status: OFFLINEView Profile: rob _ miranda

Ga naar bovenkantPagina: 12
Moderators: albertdebruijn