| 

RDW vraag motorwissel
(1 bezoeker) (1) Gast
Techniek
Ga naar onderkantPagina: 1234567
ONDERWERP: RDW vraag motorwissel
RDW vraag motorwissel 1 Jaar, 11 maanden geleden  
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag betreffende een motor wissel en de zaken die daarbij komen kijken voor wat betreft het kenteken, RDW, etc. Mogelijk heeft iemand hier al ervaring mee.

Mijn 110 Crewcab uit 1984 komt Engeland. Van oorsprong was het een 3.5 liter V8 benzine, een Stationwagon.
De laatste eigenaar in Engeland heeft er een Crewcab van gemaakt, en er een Mazda 3.5 liter turbo diesel in gebouwd.

De auto is vervolgens naar Nederland gehaald, en van rechts naar links gestuurd omgebouwd, en daarna op Nederlands kenteken gezet. Op het kenteken staat netjes 4 cilinder, 3500cc en Diesel.

Nu wil ik deze auto gaan restaureren, het liefste zou ik er een TD5 met bijbehorende versnellingsbak in willen bouwen.

Mijn vraag is: gaat de RDW dit goedkeuren? En zo ja, hoe kan dit het beste in gang worden gezet?
Alle tips en adviezen zijn welkom. Voorwaarde is uiteraard wel dat de auto belastingvrij blijft

JeroenS
ICT'er
Online Status: OFFLINEView Profile: JeroenS
Laatste Wijziging: 05/03/2010 16:38 Door JeroenS.
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.
Discovery II 4.0 V8 Highlander 2001
110 CrewCab 3.5 TD 1984

Re:RDW vraag motorwissel 1 Jaar, 11 maanden geleden  
Toffe wagen! Er is een typegoedkeuring voor een Defender met 5 cilinder blok. De TD5, dus dat is geen enkel probleem.
Edward
Ondernemer
Huis ter Maarsch, Atelier Hout, Oxyrea.
Online Status: ONLINEView Profile: Edward
Website: www.huistermaarsch.nl   www.AtelierHout.nl   www.Oxyrea.nlLocatie: Onstwedde
Edward van Vugt
www.AtelierHout.nl www.HuisterMaarsch.nl www.Oxyrea.com
Land Rover Defender 130 2.4 Puma 2008
Land Rover Discovery 2 2.5 TD5 2003

Je zal het best goed gekeurd krijgen , denk alleen wel dat je een evt klassieker kenteken vaarwel kunt zeggen.
Bert Spronk
Auto restyler en comercieel medewerker verhuur
Berts auto Restyling / Workx materieel verhuur Ridderkerk
Online Status: OFFLINEView Profile: Bert Spronk
Website: komt eraanLocatie: Ridderkerk

Volgens mij wordt gewoon netjes het kentekenbewijs gewijzigd doord de RDW na keuring:

Ter info, van email RDW:

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Als u een motor met een andere motorcode in een voertuig plaatst, dan moet u het kentekenbewijs laten wijzigen. Dit geldt ook als de brandstofsoort niet wijzigt. U moet het voertuig hiervoor laten keuren bij een keuringsstation van de RDW. Na goedkeuring past de RDW het kentekenbewijs en het kentekenregister aan.

Kentekenkeuring
Tijdens de keuring controleert de RDW of het voertuig met de gemonteerde motor overeenkomt met een andere bestaande typegoedkeuring. Eventueel moet u dit aantonen door het overleggen van een verklaring van de fabrikant van het voertuig of de in Nederland gemachtigde vertegenwoordiger.

Als er een typegoedkeuring bestaat, dan past de RDW het kentekenbewijs aan. Is dit niet het geval, dan moet u naar het Testcentrum in Lelystad (TCL) om met het voertuig een geluidstest af te leggen. Als het vermogen met meer dan 40 % is toegenomen moet het voertuig ook een weggedragtest afleggen.

Telefonisch een keuringsafspraak maken
Het telefoonnummer is: 0900 07 39 ( 0,10 euro p/m). Medewerkers van de
RDW-keuringsstations zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van
08.30-12.15 uur en 13.00-16.45 uur.

Bij het maken van de telefonische afspraak moet u het Voertuig Identificatie Nummer (VIN = chassis- of framenummer) en de verdere gegevens van het betreffende voertuig bij de hand te hebben.
Via de website een afspraak maken
U kunt een keuringsafspraak via de RDW-website maken. Via deze link komt u direct op de juiste pagina terecht. Hier vindt u ook een overzicht van de gemiddelde wachttijden per keuringsstation.
Het keuringsstation geeft u per e-mail binnen ongeveer anderhalve dag antwoord. U krijgt ook een schriftelijke bevestiging van uw afspraak.

Kosten Keuring
De keuring van een motorwijziging kost € 42,00.
Kosten geluidstest
De kosten voor een geluidstest bedragen € 366,00.
Kosten weggedragtest
Een weggedragtest kost € 290,00.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Het lijkt me dat er geen reden is om het oldtimer-kenteken (bouwjaar) te wijzigen.... Maar wat let je om gewoon eens vooraf bij de RDW te vragen?
VeeTee
Chemisch Onderzoeker
Farmaceutische Industrie
Online Status: ONLINEView Profile: VeeTee
Website: www.zee-rover.nlLocatie: Nederhorst den Berg
Laatste Wijziging: 05/03/2010 21:39 Door VeeTee.
Groet, Vincent

Defender 110 CSW 300Tdi Zee-Rover | Suzuki Samurai noname | Freelander 2.0 TD4 de Vlielander www.zee-rover.nl
`Als je klein bent, komen de enge geluiden vanonder het bed. Als je groot bent, komen ze vanonder de motorkap.`

Bert Spronk schrijft:
Je zal het best goed gekeurd krijgen , denk alleen wel dat je een evt klassieker kenteken vaarwel kunt zeggen.

Dat is niet waar. Een motor vervangen is uiteindelijk ook gewoon onderhoud. Ook hier geld de 1/3 2/3 regel. Dus je aandrijflijn mag je gewoon wisselen.

Voordeel van een Defender is dat de body nagenoeg niet te dateren is. Dus als je een compleet nieuwe body op de kop zou tikken kun je die er ook nog opschroeven zonder problemen te krijgen.

Alleen je chassis moet dan wel origineel blijven.
Edward
Ondernemer
Huis ter Maarsch, Atelier Hout, Oxyrea.
Online Status: ONLINEView Profile: Edward
Website: www.huistermaarsch.nl   www.AtelierHout.nl   www.Oxyrea.nlLocatie: Onstwedde
Edward van Vugt
www.AtelierHout.nl www.HuisterMaarsch.nl www.Oxyrea.com
Land Rover Defender 130 2.4 Puma 2008
Land Rover Discovery 2 2.5 TD5 2003

hallo, het is begrijpelijk dat je er van uit gaat dat je belasting vrij wil rijden dus, ga je met vuur spelen, en afhankelijk van de man die het gaat keuren,
nl 40 % meer vermogen tov orgineel 2,5 na diesel, is uitgangspunt, ombouw van station naar crocab, ombouw van l-r stuur, zie ook dat je het dak ( niet orgineel nl de ribbels aan de buiten kant).
dus als ze het zeer goed bekijken wordt het een samengesteld voertuig, met kenteken van d d nu.
heb je een keur meester die een beetje mee zit gaat het.
gr pascal
pascal ubags
zelfstandige aannemersbedrijf
Online Status: OFFLINEView Profile: pascal ubags
Website: www.pascalrakker.spaces.live.comLocatie: valkenburg aan de geul

Ga naar bovenkantPagina: 1234567