| 

RDW vraag motorwissel
(1 bezoeker) (1) Gast
Techniek
Ga naar onderkantPagina: 1234567
ONDERWERP: RDW vraag motorwissel
Re:RDW vraag motorwissel 6 maanden geleden  
Edward schrijft:
Twee weken terug is er een 110 uit 1984 goedgekeurd mét een 2010 body én een TD4 Puma aandrijflijn. Gewoon als oldtimer. De body is gewisseld vóór de wagen ingevoerd is en in overleg is de vastgelopen motor met de kapotte bak vervangen voor een nieuwere en milieuvriendelijker variant. Gewoon in goed overleg met de RDW.

Ha, die had ik nog niet eerder gehoord. Ken ze alleen die achteraf overgebouwd zijn.

Ik heb bij mijn auto ook alles netjes overlegd met de RDW, en tot nu toe alleen maar positieve dingen over te melden. Met een paar weken maar eens kijken wat ze van het eindresultaat vinden Geen Puma body en motor, maar ook wel weer anders dan dat'ie uit de fabriek kwam rollen.
Jurriaan
Automobilist
Online Status: OFFLINEView Profile: Jurriaan
Website: www.mijnalbum.nl/Album=W7WMBE84Locatie: Rotterdam
Laatste Wijziging: 09/03/2010 00:46 Door Jurriaan.
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.

Thomas Td5 schrijft:
tinus schrijft:
Tegenwoordig is het zelf bij een toename van 20% laten keuren, dus tunen via de ECU is ook al illegaal.

Ik dacht dat chiptuning gewoon kon? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zijn auto moest laten herkeuren na chippen.

Als je wagen op A label staat ligt dat wat gevoeliger...
Edward
Ondernemer
Huis ter Maarsch, Atelier Hout, Oxyrea.
Online Status: OFFLINEView Profile: Edward
Website: www.huistermaarsch.nl   www.AtelierHout.nl   www.Oxyrea.nlLocatie: Onstwedde
Edward van Vugt
www.AtelierHout.nl www.HuisterMaarsch.nl www.Oxyrea.com
Land Rover Defender 130 2.4 Puma 2008

Edward schrijft:
Als je wagen op A label staat ligt dat wat gevoeliger...

Mijn Discovery heeft zeker geen A-label.

Die nieuwe regel geld vooral dacht ik voor zakelijke rijders die een "zuinig" karretje in een racewagen willen veranderen. Die moeten dan toch meer bijtelling betalen als ze betrapt worden. Privé rijders valt niets aan te verdienen. Die zijn al beroofd via de MRB.

Re:RDW vraag motorwissel 5 maanden, 4 weken geleden  
Men bouwt tegenwoordig ook aan de lopende band 200 of 300 TDI motoren in belastingvrije Landrovers 90 en 110. Dus waarom zou een TD5 een probleem opleveren? Zoveel verschil in vermogen is er niet. Ik heb me laten vertellen door een handelaar dat er tegenwoordig soepelere regels gelden. Dat het ter beoordeling aan de keurmeester is of de inbouw goed en veilig is uitgevoerd. Zo had hij ook een 88" staan met een TDI blok erin en schroefveren.

Rogier.
Elvis
zundappstore.nl
Online Status: OFFLINEView Profile: Elvis
Website: www.zundappstore.nlLocatie: Vlieland

Elvis schrijft:
Men bouwt tegenwoordig ook aan de lopende band 200 of 300 TDI motoren in belastingvrije Landrovers 90 en 110. Dus waarom zou een TD5 een probleem opleveren? Zoveel verschil in vermogen is er niet. Ik heb me laten vertellen door een handelaar dat er tegenwoordig soepelere regels gelden. Dat het ter beoordeling aan de keurmeester is of de inbouw goed en veilig is uitgevoerd. Zo had hij ook een 88" staan met een TDI blok erin en schroefveren.

Rogier.

Zo zou je dus een belastingvrije auto kunnen "upgraden" naar het niveau van een moderne auto. Ik denk dat ze dat wel afgedekt hebben. Anders kan je ook moeiteloos in een belastringvrije 110 een Td5 leggen en heb je bijna nul verschil met een Defender uit bijvoorbeeld 2000. De meeste van dit soort conversies vinden vaak plaats in het buitenland waarna men met een buitenlands kentekenbewijs komt dat moeiteloos wordt overgenomen.

Volgens mij worden dergelijke conversies ook in Nederland uitgevoerd. Je kunt volgens mij "probleemloos" een TDI motor plaatsen. Ik vroeg me eigenlijk al wel een tijdje af waarom men dan niet meteen een TD5 blok plaatst! Misschien heeft dat ook te maken met de prijs. Ik zal mijn licht eens opsteken bij die betreffende handelaar. Als ik meer weet, horen jullie het!

Rogier
Elvis
zundappstore.nl
Online Status: OFFLINEView Profile: Elvis
Website: www.zundappstore.nlLocatie: Vlieland

Ga naar bovenkantPagina: 1234567
Moderators: albertdebruijn