|
problemen met fairey overdrive 2 jaren, 2 maanden geleden
|
|
|
Peter Bos, Andijk (Landrover Series III 1979):
Kan iemand mij vertellen waar ik onderdelen kan vinden voor een fairey overdrive. Ik ben op dit moment bezig met het uit elkaar halen van de overdrive en ik verwacht wel een aantal lagers of andere zaken die vervangen moeten worden.
Mijn overdrive tikt (of eigenlijk tak tak tak continue) als ik hem inschakel, heeft iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?
Bedankt voor jullie reacties.
Peter Bos, Andijk (Landrover Series III 1979)
|
|
|
|
|
|
|
Re:problemen met fairey overdrive 1 Jaar, 11 maanden geleden
|
|
|
hallo, weet u al waar u onderdelen vinden kan?
ik ga de mijne waarschijnlijk ook demonteren heb hem er net op gezet vanmiddag maar hij jang nogal.
mtvgr: rogier
|
|
Monteur/Operator industrie, werkzaam als monteur chaffeur akkerbouw.
|
|
Landrover series III 2,25 diesel (3xgl.) overdrive, vrijloopnaven, standkachel met timer, Koenig krukaslier, snorkel, rocksliders, rolkooi, snorkel
unimog 404 cil benz , vele opties ao. hiab kraan pto lucht hydrauliek, hydro lier
|
|
|
|
|
|
Ik heb het bericht even verplaatst.
Misschien dat het hier meer gelezen wordt.
Gerard
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hier al eens gekeken ?
faireyoverdrive
grtz
luc
|
|
Audio visueel technicus, freelance projectleider/voorbereider
|
|
|
|
|
|
|
|
ja die had ik idd gevonden, maar het moet toch dichter bij huis kunnen.
inmiddels, is de overdrive overleden.
er kwamen stukjes lager uit (vermoedelijk van een axiaal lager.)
mtvgr: rogier
|
|
Monteur/Operator industrie, werkzaam als monteur chaffeur akkerbouw.
|
|
Landrover series III 2,25 diesel (3xgl.) overdrive, vrijloopnaven, standkachel met timer, Koenig krukaslier, snorkel, rocksliders, rolkooi, snorkel
unimog 404 cil benz , vele opties ao. hiab kraan pto lucht hydrauliek, hydro lier
|
|
|
|
|
|
Dat klopt, maar een kennis had er ook spullen besteld en die waren vlot binnen en allemaal goed.
Vele onderdelen kun je hier niet meer krijgen, zlefs niet in de uk, maar zij hebben ze nog wel.
Wel een aanrader, houd in de gaten dat in een fairey overdrive eigelijk teveel olie moet!
Een centimeter of 2 is voldoende in plaats van het maatstreepje, een goed functionerende overdrive, en die ook zo moet blijven, moet dik in de olie staan!
Ik dacht dat mensen uit de usa ook een ander boven klepje kunnen leveren, eentje die dicht is, de huidige heeft een ontluchtings gaatje, waar hij dan olie uit gooit. met alle troep van dien.
Groet Guido
(PS voor exacte afhandeling van RDS stuur ik je email wel even door naar mn maat)
|
|
|
|
Series 3 109 High Capacity Pick Up 2.25 Diesel
Saab 99
DieselBrander
|
|
|