| 

Luchtvering op vooras D2 TD5
(1 bezoeker) (1) Gast
Techniek
Ga naar onderkantPagina: 1234567
ONDERWERP: Luchtvering op vooras D2 TD5
Luchtvering op vooras D2 TD5 1 Jaar, 11 maanden geleden  
Ik lees veel over vervanging van de luchtvering achter door schroefveren. Dat is het laatste wat ik zou willen want de achteras is veel comfortabeler geveerd dan de vooras. Duidelijk merkbaar bij bijvoorbeeld venijnige drempels.

Mijn vraag is dus of er iemand zich daar weleens mee bezig heeft gehouden. Kan dat? Zijn er conversie kits verkrijgbaar? Ik heb al veel gegoogled en forums gelezen maar ik vind niks hierover.
RikH
Chiptuning zware dieselmotoren
Online Status: OFFLINEView Profile: RikH
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.
Discovery series II Td5 MY 2000

“Doe nooit iets dat indruist tegen uw geweten, zelfs als de staat het verlangt.”
- Albert Einstein

Re:Luchtvering op vooras D2 TD5 1 Jaar, 11 maanden geleden  
RikH schrijft:
Ik lees veel over vervanging van de luchtvering achter door schroefveren. Dat is het laatste wat ik zou willen want de achteras is veel comfortabeler geveerd dan de vooras. Duidelijk merkbaar bij bijvoorbeeld venijnige drempels.

Mijn vraag is dus of er iemand zich daar weleens mee bezig heeft gehouden. Kan dat? Zijn er conversie kits verkrijgbaar? Ik heb al veel gegoogled en forums gelezen maar ik vind niks hierover.

Ik heb ook wel eens met dit idee zitten spelen. Voor zover ik weet heeft niemand het nog gedaan. Er zijn ook geen conversiekits voor voor zover ik weet.

Hoe dan ook, theoretisch zou het kunnen. De luchtvering voor de D-II en veel onderdelen zijn afkomstig van de 38A. Deze had ook luchtvering voor. Je zou onderdelen misschien kunnen gebruiken van de 38A en dat dan voorop een D-II monteren.

Toch moet je dan ook ervoor zorgen dat je de hele auto omhoog kan laten komen zoals dat kan op de achteras. Dat zou ook handig zijn met de wat lagere voorbumper van de vroege D-II modellen.

Er is geen typegoedkeuring voor een Disco II met luchtvering. Dat betekent individueel keuren. Daar zitten zoveel haken, ogen en kosten aan dat je beter een 38a Range kunt kopen.
Edward
Ondernemer
Huis ter Maarsch, Atelier Hout, Oxyrea.
Online Status: OFFLINEView Profile: Edward
Website: www.huistermaarsch.nl   www.AtelierHout.nl   www.Oxyrea.nlLocatie: Onstwedde
Edward van Vugt
www.AtelierHout.nl www.HuisterMaarsch.nl www.Oxyrea.com
Land Rover Defender 130 2.4 Puma 2008
Land Rover Discovery 2 2.5 TD5 2003

Edward schrijft:
Er is geen typegoedkeuring voor.
Ach dat geneuzel over die typegoedkeuring maakt me niet zoveel uit. Lijkt me niet dat een apk monteur er erg in heeft dat het niet zo hoort. Het gaat me er meer om of het technisch mogelijk is. En wat voor invloed het zal hebben op het weggedrag.
RikH
Chiptuning zware dieselmotoren
Online Status: OFFLINEView Profile: RikH
Discovery series II Td5 MY 2000

“Doe nooit iets dat indruist tegen uw geweten, zelfs als de staat het verlangt.”
- Albert Einstein

RikH schrijft:
Edward schrijft:
Er is geen typegoedkeuring voor.
Ach dat geneuzel over die typegoedkeuring maakt me niet zoveel uit. Lijkt me niet dat een apk monteur er erg in heeft dat het niet zo hoort. Het gaat me er meer om of het technisch mogelijk is. En wat voor invloed het zal hebben op het weggedrag.

Technisch is het geen enkel probleem. Echter dat geneuzel zoals jij het noemt wordt erg belangrijk als je bij een aanrijding betrokken raakt. De verzekeraar kan jou dan persoonlijk aansprakelijk stellen en ook justitie kan tot vervolging overgaan. Bij wat blikschade welk te overzien (hoop je), maar als er lichamelijk letsel is gaat dat snel je spaarboekje te boven.

Maar doe vooral je (onverantwoordelijke) ding.
Edward
Ondernemer
Huis ter Maarsch, Atelier Hout, Oxyrea.
Online Status: OFFLINEView Profile: Edward
Website: www.huistermaarsch.nl   www.AtelierHout.nl   www.Oxyrea.nlLocatie: Onstwedde
Edward van Vugt
www.AtelierHout.nl www.HuisterMaarsch.nl www.Oxyrea.com
Land Rover Defender 130 2.4 Puma 2008
Land Rover Discovery 2 2.5 TD5 2003

Als je een Disco wil met rondom luchtveren kan je natuurlijk ook een Disco 3 kopen.

Maar zo'n verschil merk ik overigens niet in vering tussen de voor en achterkant. De achterkant wil soms wat meer "zwaaien" door de luchtveren in de bochten, de schroefveren voor zijn stijver en staan minder hellen toe dan. Moet je maar eens met een Disco 3 snel door de bocht gaan. Die hangen meer met hun luchtveren.

Ga naar bovenkantPagina: 1234567