| 

ACE Leiding vernieuwd en na 4 seconden ontploft!
(1 bezoeker) (1) Gast
Techniek
Ga naar onderkantPagina: 1
ONDERWERP: ACE Leiding vernieuwd en na 4 seconden ontploft!
ACE Leiding vernieuwd en na 4 seconden ontploft! 1 Jaar, 11 maanden geleden  
Laatste Wijziging: 15/08/2010 13:06 Door Rachel.Schoonbeek.
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.

Re:ACE Leiding vernieuwd en na 4 seconden ontploft! 1 Jaar, 11 maanden geleden  
Rachel.Schoonbeek schrijft:
Beste Landrover kenners(al was ik dat ook ooit)

Vandaag de hoge druk leiding ACE vernieuwd van mijn Disco II.
Viel niet mee na bijna 10 jaar de Landrover dealer in 'het Zuiden' des lands
verlaten te hebben voor andere uitdagingen, maar ter zijde.

Deze dus vandaag netjes gemonteerd, cold climate olie bijgeuld, alles nogmaals gecheckt,
en na 4 sec ontploft me letterlijk de leiding aan het flexible stuk aan de vookant.

Hij zat netjes op zijn plaats, maar mijn vraag is:
Wie heeft hier een verklaring voor, en heb ik iets over het hoofd gezien?
Kan het zijn dat het kleppenblok vastzit?

Moet echter wel bekennen 3 maanden met doorverbonden systeem(dus zonder werkend) ACE rond hebben gereden.Kleppenblok gewoon binnen gelegen op de plank, en de leidingen afgeschermd tegen
rotzooi van de afgelopen maanden.

Het ACE systeem werkt onder (zeer) hoge druk. Mogelijk dat je vergeten bent een van je afschermingen van de leidingen te verwijderen? Het ACE systeem houdt ook niet ervan als er troep in de leidingen komt. Mogelijk dat zich troep heeft kunnen opbouwen en de leidingen verstopt heeft. Dit alles kan zorgen voor een snelle druk opbouw waarna een ontploffing volgde.

Het kan ook zijn dat misschien de nieuwe onderdelen niet zo goed vast zaten en de druk niet aankonden die werd opgebouwd.

Dit zie ik dan zo even als mogelijkheden.

Re:ACE Leiding vernieuwd en na 4 seconden ontploft! 1 Jaar, 11 maanden geleden  
ACE is gewoon een hydraulisch systeem. Dat is geen bijzonder hoge druk voor de desbetreffende slangen en leidingen. Op ieder hydraulisch systeem zit een overdruk beveiliging. Daar zou je slang of leiding niet van moeten kunnen klappen. Ik denk dat je gewoon pech hebt met de leiding en dat er een productiefout of beschadiging in zit.
Edward
Ondernemer
Huis ter Maarsch, Atelier Hout, Oxyrea.
Online Status: OFFLINEView Profile: Edward
Website: www.huistermaarsch.nl   www.AtelierHout.nl   www.Oxyrea.nlLocatie: Onstwedde
Edward van Vugt
www.AtelierHout.nl www.HuisterMaarsch.nl www.Oxyrea.com
Land Rover Defender 130 2.4 Puma 2008
Land Rover Discovery 2 2.5 TD5 2003

Ga naar bovenkantPagina: 1