|
Natte vloer 2e zitrij in Defender station wagon 1 Jaar, 11 maanden geleden
|
|
Bij de vorige Defender van mijn vader (TD5 uit 2001) was dit al het geval, en mijn Defender (4cyl, 2007) vertoont exact hetzelfde euvel. De vloer bij de 2e zitrij wordt drijfnat.
Gisterenavond heb ik er een natte mat van 5 kilo uit gehaald die nogal muf rook, en eronder zag het er zo uit:
Heeft iemand een idee waar al dit water vandaan komt? Ik heb de vloerplaat niet los gehad, maar mag toch aannemen dat ze die met wat kit of celrubber monteren?
Ik heb alle bouten van de bank en gordels al eens opnieuw gemonteerd met wat kit ertussen dus dat kan't niet meer zijn.
Als iemand weet waar ik moet zoeken dan hoor ik't graag, dan kit ik dat even dicht...
|
|
Ondernemer in grafimedia Xim Systems
|
|
Laatste Wijziging: 10/03/2010 08:09 Door sid-lr.
Paul
Defender 110 CSW 2007 / Series III 109 Crew Cab 3/4 ton
|
|
|
Re: Natte vloer 2e zitrij in Defender station wagon 1 Jaar, 11 maanden geleden
|
|
Gefeliciteerd met de aankoop van uw nieuwe Land Rover Defender
Zal wel langs de deurrubbers opkomen. Heb je ze trouwens al vastgekit, op dat schuine stuk? Doen ze af-fabriek ook niet (grappig dat die op de Rai toen WEL opeens vast zaten  ). Zo niet, zou ik maar doen anders komen ze vanzelf tussen de deurvanger en dan duurt het niet lang voor je weg kan gooien..
Heb zulke Defenders vaak genoeg gewassen, en ze lekken ALLEMAAL langs de deuren, je zag gewoon het sop en water langs de binnenkant van het raam naar beneden lopen.
|
|
Professioneel levensgenieter! Wisselende werkgevers
|
|
"Stirring up the shit is something I like to do "
-1965 109" Toy-Rover,3.4diesel, H41 4speed, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 5125Series 14"Bilsteins, 48" voorveren, 4deurssofttop 
Collecting parts for: PAS conversion, Hellfire Fabworks high-steer met heims,Chevy 63" achterveren, interne rolkooi, 4point/4way Crowe driver restraints, 4:1 Orion tussenbak, TD04 Turbo, intercooler,goed koelsysteem met Alu rad en dubbele 12" Spal fans, Custom dash met VDO tellers, 120ltr RVS tank,37-12.5x17 KM2's op Rockmonster 17x9 velgen.
|
|
|
Re:Natte vloer 2e zitrij in Defender station wagon 1 Jaar, 11 maanden geleden
|
|
Nou is het natuurlijk niet zo dat ik voor het eerst in een Defender stap
En vocht probleempjes zijn me bekend, zo heb ik ook altijd een natte vloermat rechts voorin etc maar daar hoor je me ook niet over.
Ik vroeg me alleen af waar dit specifieke water vandaan komt. Ik ben met die wagen niet zo vaak tot aan mijn oren in het water, en hij gaat ook nooit door de wasstraat...
>Paul
|
|
|
|
Paul
|
|
|
|
|
Ik doelde er meer op dat LR zelfs met de nieuwe Defender er nog steeds niet in is geslaagd, of er domweg niks aan doet, om het ding waterdicht te maken  . Anno 2009 (of 2007) hoort dat toch echt niet meer te kunnen. (en voor diegene die het graag roepen, nee ik gooi zoiets niet op het hebben van 'karakter').
Ik weet zeker dat het langs de deurrubbers opkomt gezien ook dat het vlak langs de deuren nat is op de vloer. Het kan best van langere tijd zijn en dat er niet zo heel veel langskomt, maar dat het vastghouden werd door de mat.
Capillaire actie is best irritant..... daarom lekt mijn series ook op TEveel plekken ondanks de kit overal tussen de panelen.....
|
|
|
|
-1965 109" Toy-Rover,3.4diesel, H41 4speed, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 5125Series 14"Bilsteins, 48" voorveren, 4deurssofttop 
Collecting parts for: PAS conversion, Hellfire Fabworks high-steer met heims,Chevy 63" achterveren, interne rolkooi, 4point/4way Crowe driver restraints, 4:1 Orion tussenbak, TD04 Turbo, intercooler,goed koelsysteem met Alu rad en dubbele 12" Spal fans, Custom dash met VDO tellers, 120ltr RVS tank,37-12.5x17 KM2's op Rockmonster 17x9 velgen.
|
|
|
|
|
Ok dan ga ik dat eens afkitten. Apart, bij mij SIII zit er op dat schuine stukje geen rubber en die is droog  kan het water er tenminste ook weer uit, dat zal het wel zijn...
Er zit in de Defender ook veel zand en 'natte prut' op de plek waar de wielkast schuin eindigt en waar het steuntje voor de achterbank op zit. Daar smijt het wiel natuurlijk ook wat water tegenaan, misschien komt daar ook wel wat langs. Ik ga eens Billy the Kitspuit uithangen!
|
|
|
|
Paul
|
|
|
|
|
Dat hoekpunt voor aan die deur wil volgens mij ook niet altijd even best afdichten.. Misschien dat daar iets te zien is.
Ik denk meer dat ie ergens bovenaan de deur lekt en dat het water naar beneden loopt. Daar zul je met een kitspuit weinig aan kunnen doen, tenzij je de deur dicht wil kitten
Dat schuine stuk lekt volgens mij niet echt, het rubber valt er alleen altijd af als iemand in of uitstapt aangezien die af-fabriek niet eens gelijmd zit..
Droog het eens allemaal af, doe de deur dicht en zet de tuinslang er eens op, dan zie je wel waar het allemaal kan lekken 
|
|
|
|
|
|
|