| 

Uit m'n dak ?
(1 bezoeker) (1) Gast
Techniek
Ga naar onderkantPagina: 1234567
ONDERWERP: Uit m'n dak ?
Uit m'n dak ? 1 Jaar, 11 maanden geleden  
Tja, uit m'n dak ben ik niet gegaan, 't was uit het raam.

Een verijsde weg, gekken voor me die remden, dat ging nog goed met de ABS, jammergenoeg reed er ook een splinternieuw Peugeotje achter mij die nog harder reed en dus nog harder moest remmen. Hij kwam te kort -- ik zag m nog aankomen in de spiegel, te laat om nog weer ruimte te maken -- boem links achter, dat viel nog mee zo leek het. Echter, er ontstond een biljartbal-effect: ik eerst om mijn as (de verticale), inmiddels voorwielen met grip in de berm, en toen de achterwielen mij inmiddels hadden ingehaald en dus ook in de berm kwamen kwam er een spin-effect om de lengte-as bij.

Een geluk bij een ongeluk: de luwe berm en greppel daarnaast waren redelijk dik ingesneeuwd, dus eerst nog 2 meter zacht schuiven maar uiteindelijk dus de greppen en de auto half op het dak. Zelf ben ik er dus erg goed vanaf gekomen, dat het in NO-Frankrijk was was iets lastiger, maar gelukkig is mijn talenkennis hier toereikend. De LandRover echter .... ik weet het nog niet. Terug op vaste bodem gingen alle drie de deuren open ... en ook weer dicht als vanouds, dus dat geeft hoop. Verder natuurlijk een klap links-achter maar dat lijkt eigenlijk alleen de hoek geweest, de uitklaptree deed het ook nog. De lokale garagist en ook de verzekering namen het "total-loss" woord al in de mond. (Lastig is dat de depanneur/garagist op bijna 100 km van mijn huidige verblijfplaats is, dus de schade nadat de auto weer terug op zijn wielen stond heb ik alleen bij duisternis nog kunnen "zien".)

Nu dus hopen dat het met een nieuw (2e hands) dak, nieuw voorraam+ruit en verder het (on)nodige klein spul nog wat worden kan.
Daarom dus hoop ik dat ik over een week of iets langer (want zowel de auto als ik moeten nog weer thuiskomen) op zoek ben naar een beetje presentabel dak voor een 110, liefst met grijskenteken bult. Zo niet .... dan moet ik iets nieuws zoeken, en ik had nog zo gedacht dat ik de halfmiljoen zou halen, nu na 10 jaar zat ik nog maar op 2/5de.

Dus ... wie er "uit zijn dak wil" ....

Groeten MarcS

PS Ik was overigens maar wat blij dat ik geen soft-top-type ben, dat geraamte van tuinstoelenbuis had me toch een stuk minder levensruimte gegeven.
PS2 Na een halve dag weet ik al dat een Opoe Meriva niet voor mij is gemaakt !

Laatste Wijziging: 10/03/2010 21:49 Door Gerard_L.
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.

Re:Uit m'n dak ? 1 Jaar, 11 maanden geleden  
Tjonge Marc, jammer van de schade aan je LaRo - maar heb je er zelf niets aan over gehouden? Blikschade is vaak toch wat makkelijker te
repareren dan letselschade! Ik hoop voor je dat alles weer snel goed komt.
VeeTee
Chemisch Onderzoeker
Farmaceutische Industrie
Online Status: ONLINEView Profile: VeeTee
Website: www.zee-rover.nlLocatie: Nederhorst den Berg
Groet, Vincent

Defender 110 CSW 300Tdi Zee-Rover | Suzuki Samurai noname | Freelander 2.0 TD4 de Vlielander www.zee-rover.nl
`Als je klein bent, komen de enge geluiden vanonder het bed. Als je groot bent, komen ze vanonder de motorkap.`

Wat een pech en dubbel pech dat het je op je vakantieadres overkomt.

Gelukkig dat er geen persoonlijke ongelukken zijn gebeurd, ik hoop dat alles met je LARO goed mag komen.
Paul Verrips
zelfstandig ondernemer
Laveau schoonmaak
Online Status: OFFLINEView Profile: Paul Verrips
Website: www.laveau.nlLocatie: Wapserveen (Drenthe)
met vriendelijke groet,
Paul Verrips

D90/D3/RRS
drentsedefender.blogspot.com/
www.laveau.nl
www.laliaison.nl

Dat is niet leuk Gelukkig kan je het navertellen, dat is dan nog het belangrijkste.

Ik hoop dat je Land Rover snel herstelt kan worden. Ik neem aan dat degene die achterop kwam alles moet betalen?

Dag Marc, heftige toestand. Veel sterkte met de afwikkeling en ik hoop dat de term 'total loss' niet te vaak meer valt.
Michiel Tom
Zelfstandig railprofessional
Shuntingyard.com
Online Status: OFFLINEView Profile: Michiel Tom
Website: www.shuntingyard.comLocatie: Lelystad
In the beginning there was nothing... which exploded.

Michiel | Discovery II Series TD5 ES 2000

www.shuntingyard.com
www.linkedin.com/in/michieltom

Da's mooi klote! Als ik wat voor je kan betekenen dan roep je maar.
Edward
Ondernemer
Huis ter Maarsch, Atelier Hout, Oxyrea.
Online Status: ONLINEView Profile: Edward
Website: www.huistermaarsch.nl   www.AtelierHout.nl   www.Oxyrea.nlLocatie: Onstwedde
Edward van Vugt
www.AtelierHout.nl www.HuisterMaarsch.nl www.Oxyrea.com
Land Rover Defender 130 2.4 Puma 2008
Land Rover Discovery 2 2.5 TD5 2003

Ga naar bovenkantPagina: 1234567