Niemand kan van tevoren zeggen wat een afdoende methode is om je koets in orde te maken: op te knappen, te repareren of te restaureren. Hangt van de koets en zijn voorgeschiedenis af. MAAR ... je kunt maar beter voorzichtig zijn; roest is als een ijsberg.
Ik wil je mijn ervaring met een dertigtal RRC's niet onthouden. Ze zijn allemaal (allemaal !) ernstiger aangetast door roest dan je denkt en dan ook vakbroeders veelal denken (danwel zeggen !) Er zit veel verborgen (en verstopt) onder de dikke tectyl laag.
Wij strippen ze volledig, laten ze stralen, verwijderen alle tectyl en bodycoating en weten dan pas wat we voor ons hebben. We doen het dan ook op de volgens ons (r5o) enige goede wijze.
Kijk maar op de site
www.r5o.nl. Zowel de jongste softdashes als '89-'90er mooie "zwitsers" vergen 3 weken las/restauratiewerk (+ stralen en poedercoaten)
Ik laat het je met plezier in het echt zien in onze restauratiewerkplaats in Almere.
En .... het is toch echt duurder om € 14.000,- in 2-3 jaar af te schrijven vanwege een stiekem roestende koets, dan € 20.000,- uit te geven voor een gestaureerde en niets af te schrijven.
Lucas Adriaanse
www.r5o.nl