| 

200tdi probleem
(1 bezoeker) (1) Gast
Techniek
Ga naar onderkantPagina: 12
ONDERWERP: 200tdi probleem
200tdi probleem 1 Jaar, 6 maanden geleden  
plemp 'm hier ook maar even, ondanks dat ik alles op alle fora heb opgezocht...
m'n 110 ('84) 200TDI ( Disco conversie) wordt warm.
nu wilde ik nieuwe thermostaat monteren, maar bleek dat er geen in zat.
heb er al uit voorzorg een extra temp. meter +sensor in gezet ( tussen 80-100Graden) maar de oude meter ( 2.5 N/A) en de disco 200tdi sensor corresponderen slecht, dus ik zit op de snelweg continue in het rood.
nu heb ik een nieuwe OEM 200tdi thermostaat bij Paddocks ( ERR 2803) maar op de 1 of andere manier past deze niet in het thermostaathuis
slangen heb ik allemaal vernieuwd, rijdt prima, geen sludge/witte rook/slangen hard.
systeem onder druk gezet en alles blijft op druk, geen verlies koelvloeistof.
ik kom alleen twee verschillende thermostaten tegen, met minimale verschillen ( buiten de prijs )
hier gedeelte prikkerspagina:
maar waarom past de 200TDi thermostaat, nieuw OEM,
> niet in het huis?
> lijkt wel een mm oid te groot te zijn, valt niet
> in de uitsparing.
> net even lopen zoeken;
> bij Paddock de 200tdi, zowel Def.-Disco-RR
> allemaal hetzelfde 2803 onderdelennr.

> maar bij H-base hier in NL:> vernet thermostaat
> net even anders ( ook de prijs )

hier het huis, lijkt me zoals het hoort:

>
>

> iemand any clue?
ppw
cateraar/kok/prutser
eatamsterdam.nl
Online Status: OFFLINEView Profile: ppw
Laatste Wijziging: 03/08/2010 23:17 Door ppw.
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.

Re:200tdi probleem 1 Jaar, 6 maanden geleden  
Met onderstaande verloopring en voeler geeft je temperatuurmeter in ieder geval weer de goede temp aan ...

Verder zou het best kunnen dat de thermostaat van Paddock uit wabbibabbiland komt en inderdaad in dit type huis net niet past, dat gebeurd vaker met goedkope aftermarket ondedelen. Hij zou in een huis van een ander type LR best kunnen passen.
Bel/mail even met Paddock, ze sturen waarschijnlijk zo een andere.

Verder vraag ik me af of hij echt te warm wordt? Een 200tdi staat er juist om bekend dat hij niet arm te krijgen is. Wordt hij dat toch, dan zou ik m'n radiateur verdenken (verstopt) of de waterpomp ...

Gerard

Hi

geef mij maar een belletje - 0621-480904

ik heb deze 2 onderdelen NIEUIW liggen - gekocht bij VIS landrover samen EUR 27.- bon aanwezig

heb ook een 200TDI(disco) in een LR90 uit 1985 - en bij mij gaat de sensor ZONDER ring erin....

ik had toen alleen de voeler besteld bij Paddock - werkt prima - en zonder na te denken beide onderdelen bij VIS nog eens gekocht - bleek helemaal niet nodig te zijn...gewoon stom3.

dus als het je helpt - mag je ze overnemen - prijs mag je zelf bepalen - postbode komt het wel brengen...

groet Andreas
Rookie
loonslaaf
Online Status: OFFLINEView Profile: Rookie
Andreas
LR 90 200TDi uit 1985

thanx guys, net terug van Maka, 1000km zonder problemen, wel vol in & over het rood van de temp.meter( dash) , maar temp-meter met graden gaf niet meer dan 80 graden aan, verlies nog steeds geen koelwater, slangen prima samendrukbaar, geen sludge, geen overdruk, Kenlowe slaat mooi aan & uit.. kortom, alles doet het.
deze week maar de sensor van andreas erin zetten, en op zoek naar een passende thermostaat
ppw
cateraar/kok/prutser
eatamsterdam.nl
Online Status: OFFLINEView Profile: ppw

er zijn 3 verschillende uitvoeringen temp sensors voor de 200tdi (kleur codering) geven verschilende waardes bij gelijke temp koelwater

thermostaat moet een gaatje c.q. klepje hebben voor ontluchting deze moet bovenzijde gemonteerd worden
roald
o.a. vliegtuig onderhouds monteur
Online Status: OFFLINEView Profile: roald
Website: www.bajatech.nlLocatie: zaanstad

roald schrijft:
er zijn 3 verschillende uitvoeringen temp sensors voor de 200tdi (kleur codering) geven verschilende waardes bij gelijke temp koelwater

thermostaat moet een gaatje c.q. klepje hebben voor ontluchting deze moet bovenzijde gemonteerd worden

Hoi

heb je een voorbeeld van welke dit zijn?

had hetzelfde probleem als PP - (ook een 200TDi uit een disco in een LR) mijn sensor is van Paddock en werkt - maar vind het nog steeds teveel richting rood gaan terwijl temp OK is

PP - welke digitale sensor gebruik je om koelwater te meten (80graden) ? je metertje uit de keuken? ipv in de gehaktballen in het koelwater?
serieus - ik wil de mijne ook even meten maar heb geen metert.....thanks
Rookie
loonslaaf
Online Status: OFFLINEView Profile: Rookie
Andreas
LR 90 200TDi uit 1985

Ga naar bovenkantPagina: 12