| 

diesel in benzinetank
(1 bezoeker) (1) Gast
Techniek
Ga naar onderkantPagina: 12
ONDERWERP: diesel in benzinetank
diesel in benzinetank 1 Jaar, 6 maanden geleden  
Zoals al eerder gezegd ben ik mijn RRC van V8 naar 300TDi aan het ombouwen. Ik had gehoord dat de benzinetank ook prima diesel kan verstouwen. Uiteraard wordt voor de rest alles aan het brandstofsysteem naar diesel aangepast. Maar ben op een onderdelensite toch speciale dieseltanks tegengekomen voor de RRC. Weet iemand wat het verschil is?
TomVooges
Architect/Ontwerper
Bureau Vooges & 2 double you
Online Status: OFFLINEView Profile: TomVooges
Website: www.bureauvooges.nlLocatie: Rotterdam
Laatste Wijziging: 08/08/2010 00:11 Door TomVooges.
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.

Re:diesel in benzinetank 1 Jaar, 6 maanden geleden  
Geen idee, heeft het misschien te maken met de plaats en montage van (opvoer-)pomp en/of filters?

Is ie ook groter? Staat me bijv. bij dat een dieseltank van een D-II 30 liter meer mee kan nemen dan een benzinetank.
Michiel Tom
Zelfstandig railprofessional
Shuntingyard.com
Online Status: OFFLINEView Profile: Michiel Tom
Website: www.shuntingyard.comLocatie: Lelystad
In the beginning there was nothing... which exploded.

Michiel | Discovery II Series TD5 ES 2000

www.shuntingyard.com
www.linkedin.com/in/michieltom

Ik weet wel dat bij de D-II er in de dieseltank een verwarmingselement zit dat vlokken moet tegengaan in de winter. Misschien dat de RRC ook zoiets heeft?

Toch zijn er wel een aantal diesel RRC's geweest, de VM-diesel (Turbo D), 300 Tdi. Geen idee of er ook een 200 Tdi RRC was. Ik zie ze soms, maar dat zijn dan achteraf ingebouwde 200 Tdi's.

Bij een 300Tdi zit er een brandstofpomp (brandstof opvoer pomp) op het blok;
niet te verwarren met die andere brandstof pomp (brandstof injectie pomp) die de diesel naar de verstuivers perst.

Deze brandstofpomp zuigt de diesel uit de tank en geeft de brandstof injectie pomp wat voordruk.

De V8 heeft een brandstof opvoer pomp in de tank zitten die de benzine naar de carburateur of injectie stuurt. Benzine kan maar over een korte afstand aangezogen worden...

Diesel kan namelijk beter aangezogen worden dan benzine, dit heeft alles te maken met verdamping punten en drukken.

De benzine tank uitvoering heeft een brandstof opvoer pomp en niveau meter in 1 unit,
de diesel tank uitvoering heeft een niveau meting in de tank en de opvoer pomp op het motorblok.
In het geval van de 300Tdi wordt deze aangedreven middels een extra nok op de nokkenas.
Philip
Bedrijfskundig ingenieur
Firm Expertise
Online Status: OFFLINEView Profile: Philip
Website: www.firm-expertise.com / www.field-expertise.comLocatie: Axel

Het gaat hier om een RRC, en hierbij werd net als bij de vroege V8 one-ten/nineties een externe (plunjer)brandstofpomp toegepast. Ik denk zelfs dat je die pomp zonder problemen kunt gebruiken, hoewel hij misschien een wat hoge druk levert. Wel filter verwijderen !
Ook was hij al voorzien van retourleiding; dus ook dat zou geen probleem moeten zijn.
Tanks zijn verder hetzelfde. Pas in de latere modellen was de benzinepomp in de tank eplaatst.

Gerrit
Gargamel
Hoofd-Vonkentrekker
Online Status: OFFLINEView Profile: Gargamel
On the 8th day god invented duct tape.....

Gargamel schrijft:
Het gaat hier om een RRC, en hierbij werd net als bij de vroege V8 one-ten/nineties een externe (plunjer)brandstofpomp toegepast. Ik denk zelfs dat je die pomp zonder problemen kunt gebruiken, hoewel hij misschien een wat hoge druk levert. Wel filter verwijderen !
Ook was hij al voorzien van retourleiding; dus ook dat zou geen probleem moeten zijn.
Tanks zijn verder hetzelfde. Pas in de latere modellen was de benzinepomp in de tank eplaatst.

Gerrit

Bedankt voor je antwoord. Ik ben benieuwd of ik het filter eruit kan vissen..
TomVooges
Architect/Ontwerper
Bureau Vooges & 2 double you
Online Status: OFFLINEView Profile: TomVooges
Website: www.bureauvooges.nlLocatie: Rotterdam

Ga naar bovenkantPagina: 12