| 

scheur in blok
(1 bezoeker) (1) Gast
Techniek
Ga naar onderkantPagina: 1
ONDERWERP: scheur in blok
scheur in blok 1 Jaar, 6 maanden geleden  
wat is jullie idee hiervan? de 2 1/4 diesel in me lightweight heeft een scheur in het blok zitten langs het koelkanaal af aan de bestuurderskant, ter hoogte van de bout waar je het koelwater van het blok kunt laten. hij lekt hier ook naar buiten toe langs deze dop af over n lengte van +/- 15 cm. niet veel maar het drupt wel. iig teveel om mee door te kunnen rijden. echter de scheur die zichtbaar is meet toch n goede 30 cm lengte. het gietijzeren blok is wel te lassen maar om dit goed te doen zal het waarschijnlijk dan uitgebouwd moeten worden, als dit het geval gaat worden denk ik er toch over na om er een ander blok in pas te maken. echter nu wil ik toch eerst een proberen om het te verhelpen met wonderweld, een middel om in het koelwater te gooien nadat het geheel gespoeld is en wel. nazoeken op internet levert op dat de ene er mee weg loopt en de ander zegt dat t niks is, maar in principe heb ik weinig te verliezen denk ik zo...

wat is jullie mening of zie ik misschien iets over het hoofd? direct proberen te lassen heb ik nl mn bedenkingen over ivm het spanningsvrij proberen te houden. je moet t blok dan al warm stoken eerst, de las al direct uit kunnen hameren mogelijkerwijze al op de kopkanten vd scheur klein gat boren om verder scheuren tegen te gaan.. het lassen zit me gewoon niet lekker met al die spanningen, en wat zal het doen bij het steeds opwarmen en afkoelen met het blok?....
B@rt
CNC-verspaning
Online Status: OFFLINEView Profile: B@rt
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.
B@rt

Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider

Re:scheur in blok 1 Jaar, 6 maanden geleden  
hoi bart

persoonlijk zou ik er niet aan beginnen om die scheur te lassen
je moet idd het blok zoiezo uitbouwen om hem te lassen
met het risico dat hij later weer gaat lekker
aangezien het werk wat je er mee hebt zou ik er een ander blok in zetten
of een 2.5na

voor het werk en de risico zou ik hem dus niet lassen
het is een vrij grote oppervlakte om spannings vrij te krijgen en het blijft een
zwak punt

mvg rein
riezebos
ondernemer
Online Status: OFFLINEView Profile: riezebos

Re:scheur in blok 1 Jaar, 6 maanden geleden  
Ook wil de kwaliteit van het "ijzer" wel eens te wensen over laten, maar dat wil niet zeggen dat lassen een (goedkopere) oplossing is.

suc6
patrick4wd
importeur snelle zeiljachten en boten, ondernemer
zlfstdg
Online Status: OFFLINEView Profile: patrick4wd
Website: www.fastsailing.nlLocatie: zaanstreek
www.fastsailing.nl

Aut viam inveniam, aut faciam
Disco|| TD5 gant

Ga naar bovenkantPagina: 1