wat is jullie idee hiervan? de 2 1/4 diesel in me lightweight heeft een scheur in het blok zitten langs het koelkanaal af aan de bestuurderskant, ter hoogte van de bout waar je het koelwater van het blok kunt laten. hij lekt hier ook naar buiten toe langs deze dop af over n lengte van +/- 15 cm. niet veel maar het drupt wel. iig teveel om mee door te kunnen rijden. echter de scheur die zichtbaar is meet toch n goede 30 cm lengte. het gietijzeren blok is wel te lassen maar om dit goed te doen zal het waarschijnlijk dan uitgebouwd moeten worden, als dit het geval gaat worden denk ik er toch over na om er een ander blok in pas te maken. echter nu wil ik toch eerst een proberen om het te verhelpen met wonderweld, een middel om in het koelwater te gooien nadat het geheel gespoeld is en wel. nazoeken op internet levert op dat de ene er mee weg loopt en de ander zegt dat t niks is, maar in principe heb ik weinig te verliezen denk ik zo...
wat is jullie mening of zie ik misschien iets over het hoofd? direct proberen te lassen heb ik nl mn bedenkingen over ivm het spanningsvrij proberen te houden. je moet t blok dan al warm stoken eerst, de las al direct uit kunnen hameren mogelijkerwijze al op de kopkanten vd scheur klein gat boren om verder scheuren tegen te gaan.. het lassen zit me gewoon niet lekker met al die spanningen, en wat zal het doen bij het steeds opwarmen en afkoelen met het blok?....