WAAR moet ik op letten?
Begin te checken of je de vulpluggen goed kan verwijderen. Het zou vervelend zijn als je eerst de olie er uit laat lopen en er daarna pas achter komt dat je de vulpluggen niet geopend krijgt.
Voor de vulplug van de V-bak heb je steeksleutel 11 nodig (of 12?). Voor de vuldop van de T-bak heb je een halfduims wringijzer en eventueel wat verlengstukken uit je doppendoos nodig.
WAAR is de aftap-plug (WAAR zijn de aftappluggen)
De aftapplug van de V-bak en T-bak gewoon aan de onderzijde. Raadpleeg hiervoor de manuals. Hier kom je ook de toelichting tegen waar je op moet letten bij het oliefiltertje van de V-bak.
WAAR wordt bijgevuld en vooral hoeveel moet er weer in +/-
V-bak aan de rechterzijde van de auto net boven de aandrijfas naar achter toe. Het vullen kan met een vulspuit, maar dat vind ik zelf altijd een drama. De versnellingsbak vult het makkelijkste met de 1-literflesjes met vulhals van de V-bakolie waarin je 't koopt.
De vulplug van de T-bak aan de achterkant van de bak, ter hoogte van de H-remtrommel (de halfduims inbusdop). Hiervoor gebruik ik zelf een pompje van Piranha (iedere bouwmarkt te koop. Dat is een pompje op je accuschroevendraaier. Slangetje in het olievat en slangetje in de T-bak. Gelijk te gebruiken voor de differentielen voor en achter.
Voor beide bakken geldt: "vullen totdat het weer uit het vulgaatje komt druppelen". Kort na het eerste gebruik van de auto's de niveau's wel weer even checken en aanvullen indien nodig.
Ik vind de olieen van V-bak en T-bak nooit zo prettig over m'n handen (voelen daarna wat geirriteerd). Ik draag dan zelf altijd latex handschoenen.
Heb je een handboek bij de hand voor de juiste olietypen?
Zoniet:
www.mpmoil.nl/index.php?id=products::rec...4077&language=nl
Vragen? --> stel ze maar.
Plezier,
Marco