| 

Even Voorstellen
(1 bezoeker) (1) Gast
Techniek
Ga naar onderkantPagina: 12
ONDERWERP: Even Voorstellen
Even Voorstellen 1 Jaar, 6 maanden geleden  
Hallo mijn naam is Pieter, 47 jaar oud en woon in Diemen, nabij Amsterdam.
Vroeger toen ik klein was had de vader van één van mijn vriendjes een 109 station. Sindsdien heeft een Land Rover een speciaal plekje bij mij.
Op dit moment bezit ik een series III 109" helaas echter in schaal 1:18

Ben me nu aan het oriënteren op de aanschaf van een schaal 1:1 exemplaar, series III 88", +/- 1980. Daarover maar meteen een vraag:
1. kan ik een series III buiten laten staan zonder dat deze wegroest? (ik heb geen garage bij mijn huis)
2. is een een indicatie te geven van 'reguliere' onderhoudskosten wanneer je ongeveer 6000 km/jaar rijdt?
pn1
-
Online Status: OFFLINEView Profile: pn1
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.

Re:Even Voorstellen 1 Jaar, 6 maanden geleden  
Elke Land Rover roest. Hoe erg dat in jouw geval zal zijn hangt van twee dingen af: hoe goed hou je hem bij (schoonmaken, regelmatig nalopen en puntjes bijwerken etc.) en hoe goed is de beginsituatie.

D'n Harrie heeft een goed jaar buiten gestaan waarbij ik niet echt het idee had dat hij er veel slechter van werd. Daarna is wel zowat de hele onderkant vervangen maar dat was ik toch al van plan.
R1200C
Service Manager
Centric
Online Status: ONLINEView Profile: R1200C
Website: www.onsmarie.nlLocatie: Noord Brabant (en niet vaak genoeg Italie)
Kei veel groeten

Joost

D\'n Harrie:
Land Rover Serie IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie:
Land Rover Defender 110 2002
www.onsmarie.nl

pn1 schrijft:

1. kan ik een series III buiten laten staan zonder dat deze wegroest? (ik heb geen garage bij mijn huis)

Lijkt me dat het moet kunnen. Ik denk dat menig Land Rover buiten moet slapen in plaats van in een warme garage. Roest komt overigens niet door puur regen of het weer. Het kan ook uit het materiaal zelf komen en verergerd worden door bijvoorbeeld pekel elke winter. Ook slecht schoonmaken na terreinrijden kan roestvorming bevorderen. Let bij aanschaf goed op voor roestige plekken aan het schutbord en het chassis.

pn1 schrijft:

2. is een een indicatie te geven van 'reguliere' onderhoudskosten wanneer je ongeveer 6000 km/jaar rijdt?

Dat ligt eraan, hoe goed was de auto onderhouden toen je hem kocht. En nog belangrijker, ga je het werk zelf doen of besteed je het uit? Zelf doen scheelt arbeidsloon en je onderdelen kan je vaak goedkoop in de UK bestellen.

ik was van plan onderhoud zo veel mogelijk zelf te doen. Ik ben technisch van aanleg, en zo lang in de versnellingsbak niet uit elkaar hoef te halen beschouw ik een Land Rover Series als een grote rijdende Meccanodoos.
pn1
-
Online Status: OFFLINEView Profile: pn1

Hoi,

welkom!!

heb zelf sinds 10 maanden een LR90 uit 1985

OK ik had wat kosten eraan - wist ik toen ik hem kocht - MAAR naast deze kosten is onderhoud niet duur. Zoals reeds aangegeven - onderdelen zijn niet gek duur

helaas heb ik zelf geen plek om te sleutelen en moet hierdoor nogal wat werk laten doen EN ik heb weinig ervaring - maar aldoende leer je....en ook ik ben er reeds achtergekomen dat het idd op mecano lijkt (in de meeste gevallen)

je woont in Diemen - dus niet ver van mijn huis - woon in Uithoorn - als je een keer extra handjes nodig hebt - kom graag helpen - leer ik weer wat erbij...

groet Andreas
Rookie
loonslaaf
Online Status: OFFLINEView Profile: Rookie
Andreas
LR 90 200TDi uit 1985

Ook weinig ervaring en geen klusplek, maar Diemen is vanuit Amstelveen ook best te doen voor wat hulp (zo te zien kunnen we in 'onze' buurt ook wel eens een treffen doen).

Groet,

Raymond

Ga naar bovenkantPagina: 12