| 

Swap Zenith 36IV to Weber 34ICH voor LW IIA 1971
(1 bezoeker) (1) Gast
Techniek
Ga naar onderkantPagina: 1
ONDERWERP: Swap Zenith 36IV to Weber 34ICH voor LW IIA 1971
Swap Zenith 36IV to Weber 34ICH voor LW IIA 1971 1 Jaar, 5 maanden geleden  
Ik heb bij BCCP geinformeerd wat een totale revisie van mijn oude Zenith 36IV british made kost. Ik kreeg hierop nog geen direct antwoord maar wel de boodschap dat ik beter een nieuwe Weber 34ICH kan monteren. Kosten 175,00 euro. Iemand hier ervaring mee en kan ik de oude bediening van de gasklep behouden? Dezelfde vraag voor de choke. Mijn LW rijdt probleemloos op gas maar benzine wil niet meer. Slaat af bij lagere toerentallen en is dan weer moeilijk aan de praat te krijgen.

gr

Ruud
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.

Re:Swap Zenith 36IV to Weber 34ICH voor LW IIA 1971 1 Jaar, 5 maanden geleden  
Wat kan alles uiteindelijk toch heel simpel zijn. Op mijn speurtocht door diverse fora kwam ik regelmatig tegen dat een Weber snel last heeft van bevriezen. Een voorverwarmd luchtfilter is dan de oplossing. Op internet kwam ik ook een Richard Hall tegen die een nieuwe Zeniths kon leveren welke nagemaakt zijn door PA. Maar navraag maakte duidelijk dat deze PA Zeniths niet meer leverbaar waren. Maar ik stuitte ook op een artikel over de afstelling van de Zenith. Mengselschroef helemaal uitdraaien en vervolgens via stationairafstelschroef zo afstellen dat motor net blijft lopen. Vervolgens mengselschroef indraaien totdat je hoort dat motor anders gaat lopen. Vervolgens een halve slag terug en stationairafstelschroef nog eenmaal afstellen. Ik had de Zenith dus véél en véél te rijk afgesteld. Op benzine loopt de motor nu ook weer heel mooi. Altijd handig in noodgevallen.

gr Ruud
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.

Ga naar bovenkantPagina: 1