| 

Yorkshire Greenlaning / Offroad voorjaar 2010
(1 bezoeker) (1) Gast
Evenementen
Ga naar onderkantPagina: 123456789
ONDERWERP: Yorkshire Greenlaning / Offroad voorjaar 2010
*
Yorkshire Greenlaning / Offroad voorjaar 2010 2 jaren, 2 maanden geleden  
Tijdens het Sclayn weekeind opperde ik eens richting de UK te gaan…en er was het nodige enthousiasme te bespeuren. Daarom maar even de stoute schoenen aan getrokken om iets te gaan organiseren die kant op.

Het betreft hier een niet-LRCH evenement, waarbij we alleen zullen rijden waar dit toegestaan is.

The plan…
Het plan is: Woensdag 18:00u vertrek in IJmuiden, ben je de ochtend erop tegen 9 / 10u aan de overkant (newcastle), en binnen een uur of 2 rijden op bestemming... dan is het voor de wat oudere wagens ook nog leuk te doen qua afstand.

Doen we donderdag en zaterdag wat greenlaning, en vrijdag off-road terrein (Weardale off road centre) of voor de liefhebber nog meer greenlanes. Lijkt me een mooie combi van alles.

Zaterdagavond om 18:00u nemen we de boot weer terug en zondag om 10 / 11u sta je weer in Nederland.

Data
De data waarop we gaan wil ik een beetje in overleg vaststellen, als mensen hebben aangegeven interesse te hebben zal ik over ca 1 week een datumprikker-uitnodiging sturen om te kijken op welke data we de beste match hebben. Plan is in ieder geval om omstreeks maart/april 2010 te gaan.

Info
Ik heb de nodige contacten in de UK (o.a. een die districtverantwoordelijke is van de GLASS) en zal even kijken of ik iemand bereid vind die als local kan aangeven waar wel en niet te rijden. En indien gewenst wellicht als opvang-adres voor onderdelen…

Voor de mensen die geen idee hebben van wat te verwachten: zie hier...
www.sid-lr.nl/foto_s/yorkshire-dales-2005.html

Voor alle duidelijkheid: ik ben er eerder geweest, je moet geen 3 dagen a-la Sclayn verwachten. Er zitten vast heftigere stukken bij (zeker op het off road terrein), maar je moet vooral gaan voor de "totaalervaring" van Engeland, Roman Roads, Land Rover, Pubs, etc....

Auto
Qua auto kun je het beste met defender/series/RRC uit de voeten, maar ook andere Land Rovers moet geen onoverkomelijk probleem zijn. Disco SI en SII 1e type is voor deze reis wel risicovol qua voorbumper maar een decoupeerzaag hanteren op voorhand bespaart je een hoop ellende ☺. Freelander kan ook mee maar wellicht niet alle greenlane routes even makkelijk afleggen. Er zijn daar nogal wat rotsachtige afdalingen / klimpartijen.

Een stuurstangbeschermer en iets van zijbescherming is niet overbodig.

Accommodatie
Ik heb geen speciale voorkeur voor de accommodatie (al moet ik zeggen dat de engelse hotels me wel erg goed bevallen) maar hoor graag ieders mening. Groepsaccomodatie is wat mij betreft ook okay.

Het boeken van de overtocht zou ik als groep willen doen, afhankelijk van het aantal zou dit wel voordelig kunnen zijn.

Kosten
Ik kan nog niet veel over de kosten roepen maar het zal wellicht in totaal zo rond de 600 euro zijn – natuurlijk afhankelijk van diverse factoren als accommodatie.

Aansprakelijkheid
Ondanks dat ik dit wil organiseren is natuurlijk iedereen verantwoordelijk voor de keuze of hij mee gaat, welke auto hij mee neemt, welk pad hij in rijdt en al dit soort zaken. De rit is voor de meeste typen auto's leuk te maken, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je met elke auto overal kunt rijden.

Geïnteresseerden
Het lijstje met geïnteresseerden bestaat naar mijn weten tot dusver uit:

- Ikzelf
- Paul Verrips
- Josephine
- Toro
- Ronald
- Oscar

Ook interesse? Meld je vrijblijvend aan op dit topic...
Geen afbeeldingGeen afbeelding
-
Online Status: OFFLINE
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.

Re: Yorkshire Greenlaning / Offroad voorjaar 2010 2 jaren, 2 maanden geleden  
Ik heb wel interesse in een paar dagen greenlaning.

ik heb ook wel interesse, mits ik tegen die tijd een leuke auto gevonden heb (ipv de golf)..blijf dus graag op de hoogte
-

Ik heb er nu al zin in ! Buiten het paasweekend om is maart/april voor mij geen probleem.

Paul, ik ga dit draadje met interesse volgen. Weliswaar zonder LR nu, maar je weet maar nooit...!
-

Hey Paul,

goed opgepakt! Va half maart ben ik graag van de partij. Ivm maandafsluitingen op de zaak kan ik niet tussen 1e en 11e april weg.

Maar eh.... zie 't datum voorstel graag tegemoet. Kunnen we dan kunnen we, kunnen we niet dan kunnen we niet

Groet
Toro
-

Ga naar bovenkantPagina: 123456789