| 

Yorkshire Greenlaning / Offroad voorjaar 2010
(1 bezoeker) (1) Gast
Evenementen
Ga naar onderkantPagina: 123456789
ONDERWERP: Yorkshire Greenlaning / Offroad voorjaar 2010
*
Re: Yorkshire Greenlaning / Offroad voorjaar 2010 8 maanden, 2 weken geleden  
Tuurlijk zou jij met hen meekunnen Ray. Dat zou wat zijn als een Disco daar niet tussen zou passen. Wat Paul (Sid-Ir) wil zeggen is dat er een verhoogd risico is dat je bij de daar aanwezige stijle rotsachtige afdalingen je bumper kunt beschadigen... licht tot ernstig, dat hangt van je rijgedrag af. Wanneer je netjes stuurt kun je probleemloos meekachelen; krassen en barsten schuilen wel in een klein hoekje. Bij de oudere disco II-versies zijn de bumpers erg kwetsbaar, bij de 2003 versie heb je iets meer speelruimte.
Maaaaar als ik je reactie hierboven zo lees, heb ik het idee dat jij nog geen terrein-ervaring hebt. Daar zou je toch eerst (in Nederland via de club) wat aan moeten doen. Gewoon om de meest simpele redenen; je hebt niet alleen jezelf ermee wanneer je door onervarenheid problemen krijgt... maar de groep heeft er ook last van!
Zomaar een tip hoor.

Groetjes

De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.

Re: Yorkshire Greenlaning / Offroad voorjaar 2010 8 maanden, 1 Week geleden  
hoi, ik heb wel enige terrein ervaring maar moet toegeven dat ik mijzelf voorlopig geen ervaren terrein coureur zal noemen.

het is dan hoofdzakelijk zand terreinen met lang geleden een soes samoerai en een paar jaar terug een cherokee en verder met niet een 4x4 maar een 8x8 en 10x8 etc... zeg maar 40 tot 50 tons kippers

sja en dat is zeker niet hetzelfde als met een 4x4 de prut in

ik heb inderdaad wat foto's bekeken en met steen en rots heb je een heel andere discipline.
maar het ging mij niet zozeer over de ervaring maar over het feit dat de ene LR het wel zou kunnen en de andere niet, als je begrijpt wat ik bedoel.
de kwaliteit van de auto ligt naar mijn mening toch voor zo'n 75% bij de bestuurder

zoals jullie op de foto kunnen zien heb ik mijn voor bumper al enigzins aangepast op de gemiste bodemvrijheid (een tijdelijke oplossing totdat er budget is voor een fatsoenlijke (lier)-bumper). en zoals je ook kunt zien zou er een stuurstang beschermer op moeten. en zoals ik hier al eens vermeld heb, die vind ik eigenlijk nog belangrijker dan een andere bumper...

en een krasje of deukje lig ik niet zo wakker van. het is bij mij een werk auto en dat krasje of deukje komt er toch wel in. het gaat er meer om zoals stefan denk ik probeert te zeggen, dat je de boel heel houdt en je de handel niet kapot rijdt. dat is niet alleen vervelend voor de groep maar over het algemeen ook een dure grap in het buitenland.

laat ik het anders formuleren, is het alleen voor de cracks of kunnen er ook minder ervaren/beginners rijders mee? ieder evenement heeft tenslotte zijn eigen moeilijkheids graat.

uh juist...
hier de foto dus

Klinkt top, we zien deze actie helemaal zitten en gaan als we oppas voor kids kunnen krijgen graag mee.

Jorre

Re: Yorkshire Greenlaning / Offroad voorjaar 2010 8 maanden geleden  
Bij deze zijn wij ook geïnteresseerd in deze reis. We hebben nog geen echter offroad ervaring, maar dat moet hopelijk gene probleem zijn. Heb de auto pas 4 maanden en tot nu to vooral bezig geweest om gebreken te verhelpen.

We hebben ons zojuist ook aangemeld voor de trip naar Mammut, dus hopelijk komt dat goed met de data.

Re: Yorkshire Greenlaning / Offroad voorjaar 2010 8 maanden geleden  
Bij deze zijn wij ook geïnteresseerd in deze reis. We hebben nog geen echter offroad ervaring, maar dat moet hopelijk gene probleem zijn. Heb de auto pas 4 maanden en tot nu to vooral bezig geweest om gebreken te verhelpen.

We hebben ons zojuist ook aangemeld voor de trip naar Mammut, dus hopelijk komt dat goed met de data.

Ga naar bovenkantPagina: 123456789
Moderators: Arjan Driebergen