| 

Discodag-2010: I LOVE DISCO!
(1 bezoeker) (1) Gast
Evenementen
Ga naar onderkantPagina: 1...7891011121314
ONDERWERP: Discodag-2010: I LOVE DISCO!
*
Re:Discodag-2010: I LOVE DISCO! 6 maanden geleden  
Ik heb uiteindelijk de aandrijfas bij paddock besteld en binnen 4 dagen was hij binnen.

Er zit wel een groot verschil tussen een benzine en een diesel versie. En als ik het stuk kijk waar hij op afgebroken is, hadden ze dat ook wel beter kunnen bedenken.

Gisteren, al liggend op de oprit dat ding er ondergeschroefd. en was binnen 1,5 uur gedaan. Echter is de aandrijf-as zo gaan rondslingeren dat er een goeie deuk zit in de oliepan van de versnellingsbak.

Die zoek ik dus nog als vervanging, alleen die heeft niemand lijkt het.

Nu is ook mijn vraag, is die gelijk bij de diesel als bij de benzine box?

groeten mark.
Mark, 130 in blue
Application engineer
Online Status: OFFLINEView Profile: Mark, 130 in blue
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.
Groeten mark,

130-300tdi RHD
Disco II - 4.0 V8

Mark, 130 in blue schrijft:
Ik heb uiteindelijk de aandrijfas bij paddock besteld en binnen 4 dagen was hij binnen.

Er zit wel een groot verschil tussen een benzine en een diesel versie. En als ik het stuk kijk waar hij op afgebroken is, hadden ze dat ook wel beter kunnen bedenken.

Gisteren, al liggend op de oprit dat ding er ondergeschroefd. en was binnen 1,5 uur gedaan. Echter is de aandrijf-as zo gaan rondslingeren dat er een goeie deuk zit in de oliepan van de versnellingsbak.

Die zoek ik dus nog als vervanging, alleen die heeft niemand lijkt het.

Nu is ook mijn vraag, is die gelijk bij de diesel als bij de benzine box?

groeten mark.

De versnellingsbak is identiek in de 4.0 V8 of voor de 2.5 Td5. Ik zou denken dat je ze zou kan uitwisselen. Misschien anders eens een paar slopers bellen?

Je versnellingsbak werkt nog wel correct? Ik heb een keer een horrorverhaal gehoord van een cardan-as die losschoot, tegen de versnellingsbak sloeg en zo die ook kapot maakte. Hopelijk is het voor jou alleen een deukje en kan je het makkelijk oplossen.

Het probleem overigens met de voorste cardan-as op de D-II is dat deze niet gesmeerd kan worden. Er zit geen smeernippel op zoals op de achterste as. In plaats daarvan zit er smering op "voor een leven". Bij mij was dat dus 340.000km. Toen waren de kruisjes en de as versleten.

Ik heb die verhalen van de aandrijfassen ook gehoord, allemaal > 300dkm maar ik heb nu 140 dkm op die auto staan. Dus ik verwachte zoiets niet.

Verder heb ik gisteren een rondje om de blok gereden en alles lijkt gewoon te werken. Alleen snelweg wil ik niet gaan proberen, voordat ik direct ineens die versnellingsbak verbrand.

Ik heb gisteren bij redelijk wat "online" slopers een mailtje gedropt of ze nog zo'n oliepan hebben. Trouwens ik had toch al het voornemen om de filter, olie en seals te vervangen. Nu is het een noodzaak.
Mark, 130 in blue
Application engineer
Online Status: OFFLINEView Profile: Mark, 130 in blue
Groeten mark,

130-300tdi RHD
Disco II - 4.0 V8

Het lijkt me dat je bij grote slopers als Jansen of Ter Horst wel moet kunnen slagen voor een carterpan. Het lijkt me dat zij wel een sloop D-II hebben staan ergens.

Mark ik zou wel even het peil checken in de bak. Waarschijnlijk staat dat door de deuk nu veel te hoog en ik weet niet of dat nou zo bevorderlijk is voor je bak.

Gr, Rik
RikH
Chiptuning zware dieselmotoren
Online Status: OFFLINEView Profile: RikH
MY 2000 D2 Td5

Thomas Td5 schrijft:
Ga je dan vreemd als je in een andere Land Rover rijdt?

Haha ja net als IRL, het is geen koeiestaart; hij kan niet altijd voor hetzelfde gat hangen!
RikH
Chiptuning zware dieselmotoren
Online Status: OFFLINEView Profile: RikH
MY 2000 D2 Td5

Ga naar bovenkantPagina: 1...7891011121314
Moderators: Arjan Driebergen