| 

OZ tent
(1 bezoeker) (1) Gast
Kroeg
Ga naar onderkantPagina: 1234
ONDERWERP: OZ tent
OZ tent 1 Jaar, 8 maanden geleden  
Hallo allemaal,

Voor het opzetten van onze huidige Perry sport tent trekken wij een middagje en in elk geval één fles wijn uit, maar we willen graag wat makkelijker kunnen trekken en dus moet er wat anders komen. We hebben een aantal oplossingen overwogen zoals een caravan, een trailer, een daktent en nog wat alternatieven maar uiteindelijk is de keuze gevallen op een OZ tent. In het kort: niks achter de auto hangen, niks opruimen als we even met de auto wegwillen en het staat in no-time. We hebben de OZ tent ook gezien op de vakantiebeurs en het ziet er gewoon erg goed uit, althans volgens ons mooi weer kampeerders.

Heeft er iemand al ervaring met deze ogenschijnlijke supertenten? Wij zouden wel voor een dubbele uitvoering willen gaan waardoor we twee slaapkamers krijgen en daartussen dan van die leuke puntdakjes (deluxe side panels). Zaken die ons bezighouden zijn dingen als warmte (moet je echt zo'n fly sheet hebben bij 35+ graden Celsius), hoe groot moet je hem nemen als je met een kind en vakantievriendjes (stuk of twee) op pad gaat, en meer van die praktische zaken.

Ik ben van plan om op 14/6 eens te gaan kijken in Friesland bij de importeur, dus alle praktijkervaring / tips / ... vooraf zijn erg welkom!

Vast hartelijk dank,
Wim en Marian
Wim Verloop
Forensisch ICT Deskundige
Digital Investigation
Online Status: OFFLINEView Profile: Wim Verloop
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.

Re:OZ tent 1 Jaar, 8 maanden geleden  
Wij hebben de RV-4 al jaren. Is van Portugal tot de Noordkaap mee geweest.
De voordelen die jij noemt zijn waar. Is ook de reden dat wij hem hebben.
Nadeel (kan zijn) enkeldaks en wel een beetje condensgevoelig. Wij hebben
echter altijd de vent.klepjes open dan gaat het prima.

Meestal zetten we enkel de tent en het luifeltje op, heb er ook de extra
zijwanden bij. Lekker als je wat langer staat.

Ik heb ooit één van de scharnierende bevestigingen defect gehad, heb dat
toen zelf verbeterd. Laatst op de vakantiebeurs zag ik overigens dat dit
nu standaard al veranderd is.

Wij doen dus ook meestal een flesje wijn, tent wordt later wel eens uitge-
klapt

Er zijn voor en tegenstanders, de één heeft liever een daktent, de ander een
trailertje of vouwwagen..

Erik
Erik 110-300tdi
WTK
Bagger
Online Status: OFFLINEView Profile: Erik 110-300tdi

Naast een daktent, die je niet zomaar even snel monteert, heb ik een tentje van Khyam. Echt razendsnel op te zetten. Ik kon een paar pilsjes drinken tijdens het gadeslaan van het gestoei van vrienden met hun tentjes!

zie: www.khyam.nl
ErwinD90
Kastelein
Burgemeester Jansen
Online Status: OFFLINEView Profile: ErwinD90
Website: www.burgemeesterjansen.nlLocatie: Tilburg
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

D19, 69, 80, 90
SWM, NK

dank jullie wel voor de reactie. Volgende week gaan we naar Friesland en kijken, ze hebben een RV4 opgetuigd staan. Ben erg benieuwd!

Hartelijke groet,
Wim & Marian
Wim Verloop
Digital Investigation

Beste Wim & Marian,

Heb zelf een RV5 met alle opties, de flysheet nog niet geprobeerd, mijn ervaring zijn dat de hoofdtent erg snel op te zetten is (30 s ) maar met het leuke puntdakje waar jullie het over hebben ben je toch wel flink wat langer bezig!!
Als trouwens nog wat spulletjes in je tent wil opbergen zou ik toch wel een RV5 overwegen.
Je kan de voortent wel als slaaptent gebruiken al zou ik dat zelf niet doen, er zit nl geen kuip in zoals in de hoofdtent, dus bij een buitje gauw kans dat het dan nat wordt.
En inderdaad gauw condensvorming als je niet goed ventileert.
Bij langdurige regen heb ik de ervaring dat er water blijft staan op het dakje van de voortent, heb weleens een uur de plassen water weg staan duwen(misschien te verhelpen door de scheerlijnen lekker strak te zetten)
Wat de warmte betreft, als de zon niet meer op tent staat is het ook snel weer afgekoeld.

Dit klinkt misschien wat negatief maar vindt ik het een super tent, maar je moet wel een mooi weer kampeerder zijn
Heb er trouwens ook met bikkelweekend bij -4 in geslapen

Gr Ed
E.Burgstad
Ondernemer
Elasoft BV
Online Status: OFFLINEView Profile: E.Burgstad
Website: www.elasoft.nlLocatie: Bleiswijk
Ed Burgstad
Defender 90 TD4

Hoi Ed,

dank voor het realistische beeld, ik dacht zoiets over de puntdakjes al, maar aan de andere kant, als je onderweg "even" op een camping wilt overnachten dan kan dat volgens mij echt geweldig met alleen de hoofdtent (wij zijn met z'n drietjes thuis). Even uitpakken, haringen in de grond en slapen.

Blijf je wat langer dan neem je de moeite van de puntdakjes erbij, zo was het plan. Wij staan vaak wat langer op één plek en maken dan meerdaagse tochtjes. Tot nu toe dus altijd gebonden aan hotelovernachtingen e.d. Het idee is om dit jaar dan de ene helft van de tent op de camping achter te laten en met de andere helft een paar dagen weg te gaan, lijkt ons zo gaaf!

Overigens, het opzetten van die sidepanels duurt toch geen uren neem ik aan? Kwestie van palen neerzetten, voorzeil van de tent eroverheen en dan die zijpanelen inritsen? Of was dat iets te optimistisch gedacht?

Gr. Wim
Wim Verloop
Digital Investigation

Ga naar bovenkantPagina: 1234