| 

LPG-G3
(1 bezoeker) (1) Gast
Kroeg
Ga naar onderkantPagina: 1
ONDERWERP: LPG-G3
LPG-G3 1 Jaar, 7 maanden geleden  
Hier op dit prachtige forum waar wij regelmatig zwaaien naar elkander heb ik toch in eens een vraag van kwestie van vertrouwen.

Wij hebben een hele mooi Discovery II gekocht met een nieuw v8 motorblok er in.
Graag gaan wij op gas rijden, maar nu heeft onze vaste garage meer werk dan mensen ( het was toch crisis? )

Weet iemand een betrouwbare garage lpg inbouw station in de buurt ( is een rekbaar begrip ) van Alphen aan den Rijn.

Of gewoon goede ervaringen.

Met vriendelijke groet
Maarten-Jan
MJ van Zuuren
Pedagoog
GGZ
Online Status: OFFLINEView Profile: MJ van Zuuren
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.

Re:LPG-G3 1 Jaar, 4 maanden geleden  
Hoi Maarten,

Ik had je nog een mail gestuurd of het al was gelukt met de inbouw, maar nog geen antwoord ontvangen. Wellicht komt het nog. Maar nu ik dit lees vraag ik me af of de inbouw al is geslaagd...?

Anders, ik heb veel geïnformeerd naar de inbouw van G3 gas in een V8 Disco 2. Het schijnt niet makkelijk en zeker niet standaard te zijn. In elk geval heeft alleen Prince de enige installatie met een G3 keuring erop (scheelt in Brabant momenteel EU 400 per jaar) en dan komt nog de inbouw.

Het probleem bij het inbouwen van het gas systeem in de Disco is de afstelling met de motor. De gas installatie werkt n.l. standaard niet goed samen met het motor-management en daarom klopt de afstelling via het standaard programma nooit echt goed en loopt de motor niet zoals je het zou willen. Als je alles goed op elkaar wilt afstemmen moet dus ook het motor-management worden aangepast of in elk geval worden bijgesteld. Daar liggen nu net de meeste problemen rondom de inbouw van gas in een Disco. Je hebt iemand nodig die in de software van de Disco kan komen en die deze ook kan aanpassen.

Ik heb ervoor gekozen om de tank als onderbouw te laten uitvoeren. Benzinetank vervangen door een kleinere en daarvoor in de plaats de gastank. Kost wat meer, wel zo handig voor de ruimte achterin. Ik moet nog een aantal kinderen en nogal wat bepakking meeslepen.

Degen die ik gevonden heb is Iwema LPG in Eindhoven. Heeft al in meerdere LR gas inbouw gedaan en kan ook in het motor-management komen. Dus voor wat het waard is...
Laatste Wijziging: 24/09/2010 15:50 Door rolade013.
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.

Ga naar bovenkantPagina: 1