| 

Per ongeluk Discovery TD5 eigenaar geworden
(1 bezoeker) (1) Gast
Nieuw op het forum
Ga naar onderkantPagina: 12
ONDERWERP: Per ongeluk Discovery TD5 eigenaar geworden
Per ongeluk Discovery TD5 eigenaar geworden 1 Jaar, 11 maanden geleden  
Goedenavond allen,

Verleden weekend was ik bij een garagebedrijfje om te kijken of er een besteleutootje te krijgen was. Moest iets tijdelijks zijn eigenlijk want m'n oude otootje had het begeven.

Stond er ergens achteraan een Dis 2 met een stukke bumper. Prijs: € 3.999,-. Toch maar eens even kijken dacht ik want hij zag er verder best wel mooi uit. Proefrit gemaakt; auto liep best goed maar was erg sloom. Bovendien kwam er een raar geluid omhoog als ik de koppeling indrukte. Ik heb de man gevraagd of ik de auto even mee mocht nemen om de onderkant op de brug te kunnen bekijken. Dat was goed.

Op de brug bleek de onderkant drijfnat van wat olie leek. Dat was het toch niet, 't was diesel; brandstofdrukregelaar... Die had ook enorm over de versnellingsbak gelekt dus het zou me niet verbazen als de herrie van de koppeling een gevolg was van de diesellekkage. Het lage vermogen, zo bleek al snel, werd veroorzaakt door een gescheurde intercoolerslang.

De motor loopt echter als een zonnetje, de versnellingsbakken werken prima en soepel, geen rare geluiden uit de diffs. Auto rammelt, kraakt en piept niet en is best stil verder. Automatische verwarming / airco werkt. Luchtvering en ACE werkt super. Kortom een prima auto zo op het eerste gezicht.

De garagist bood ik derhalve € 2,5K waarop de man geen moment aarzelde en hem verkocht! Nou had ik wel een schrikbeeld geschetst van wat er allemaal aan mankeerde dus misschien hielp dat wel...

Tja en dan ga je lezen, olie in ecu, boutje oliepomp enzovoorts.

Veel info al hier gevonden en via interessant links waarvoor mijn dank. Hoop dat ik de komende tijd ook wat info met jullie kan delen over het wel en wee van m'n "nieuwe" wagentje.

Groet, Rik
RikH
Chiptuning zware dieselmotoren
Online Status: OFFLINEView Profile: RikH
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.
Discovery series II Td5 MY 2000

“Doe nooit iets dat indruist tegen uw geweten, zelfs als de staat het verlangt.”
- Albert Einstein

Re:Per ongeluk Discovery TD5 eigenaar geworden 1 Jaar, 11 maanden geleden  
Zijn fijne auto's die je per ongeluk kunt kopen...
Is There Life After Death?
Touch This Vehicle And Find Out

DISCOVERY II series Td5 Highlander 2001

Ha, mooie deal zo te horen! Goed uitgespeeld
Jurriaan
Automobilist
Online Status: OFFLINEView Profile: Jurriaan
Website: www.mijnalbum.nl/Album=W7WMBE84Locatie: Rotterdam

Ok dit is dus een geluk bij een ongeluk

Veel geluk er mee
Geniet er van
Iris
Applicatiebeheerder
Online Status: OFFLINEView Profile: Iris
Iris
Nipper the red 90
Granny RRC V8

Hallo Rik, welkom bij de club en geniet van de Disco, die overigens ook heel geschikt is om als 'bestelbusje' in te zetten!

Van welk bouwjaar is je Disco?

Het vervangen van de brandstofdrukregelaar is een kl#teklus, want je komt er nauwelijks bij. Wij hebben vorige week een kop van een Td5 gewisseld en deze FPR meteen maar vervangen, niet alleen omdat we een jongere kop hebben gebruikt en de oude daar niet op paste, maar bij de vroege Td5's gaan ze op een dag vrijwel zeker lekken. Dat lijkt op wat jij nu hebt.

Verder moet je inderdaad de kabelboom in de gaten houden, bij de wat vroegere versies wordt er smeerolie doorheen gedrukt naar de ECU. Als je het eerste deel van de kabel, onder het nokkenasdeksel, vervangt door een nieuwe met goede klemmetjes stopt in ieder geval de toevoer en kun je als volgende stap eventueel de met olie verzadigde rest vervangen.

Zo zullen zich nog wel meer klusjes aandienen, dus: welkom op het forum!
Michiel Tom
Zelfstandig railprofessional
Shuntingyard.com
Online Status: OFFLINEView Profile: Michiel Tom
Website: www.shuntingyard.comLocatie: Lelystad
In the beginning there was nothing... which exploded.

Michiel | Discovery II Series TD5 ES 2000

www.shuntingyard.com
www.linkedin.com/in/michieltom

Gefeliciteerd met je aankoop.

Ik wens je heel veel plezier ermee. Je mag dus wel gelijk klussen. Was je op zoek naar een tijdelijk autootje om te rijden, kom je thuis met een auto met ook gebreken. Blijft toch vreemd wat die land rovers met mensen doen.

Wat Michiel al aangeeft het is een behoorlijke Kl*te klus om deze brandstofdruk regelaar te vervangen (ook geen goedkoop onderdeel trouwens), maar ja niets is onoverkomelijk. Gelukkig geeft het uiteindelijk wel weer een goed gevoel als het dan allemaal weer gelukt is en werkt.

Mocht je vragen hebben over het hoe en wat dan horen we het wel.

Suc6 ermee.

Gr Andre Kuijt
Andre Kuijt
ZZP Service monteur scheepvaart
AK Maritime Service
Online Status: OFFLINEView Profile: Andre Kuijt
Website: www.andrekuijt.nlLocatie: Arum
Defender 90 300tdi 1997
Defender 110 200tdi 1992
Land Rover 110 2,5TD 1986(in restauratie)
www.andrekuijt.nl
Jacht service nodig?
www.akmaritimeservice.nl

Ga naar bovenkantPagina: 12