|
Eindelijk ergens bij horen 1 Jaar, 11 maanden geleden
|
|
|
Gelukkig,dit lidmaatschap zal wellicht mijn einzallgang verlichten..
Gegroet allen, ben dus sinds kort eigenaar geworden van een defender 110 uit 1990, 2.5 turbodiesel, wordt over pakweg 3 weken afgeleverd.
Auto zal ingezet worden als bedrijfswagen.
Ik deed de motorkap open , en zag haar daar liggen.
Zo lief, zo schattig, vrees alleen dat je het vermogen erbij moet denken.
Ik denk dat ik maar een fototje op de binnenzijde van de vooruit ga plakken van een RR spitfire motor, dan denk ik tenminste dat ik hard ga...
Kom dus van een patrol GR 2.8 td 6cilinder.
Jawel, vloeken in de kerk, ik weet het.
Ik wou nooit luisteren, de aanschaf van een landrover past hier naadloos in.
Tik je landrover 2.5 liter turbodiesel in op google nadat je natuurlijk al een aanbetaling hebt gedaan, krijg je acuut een halve hartstilstand.
Nou ja,ik ga een brief schrijven naar den haag om de vluchtstrook te promoveren naar een `OHOP`.
OnthaastOnmoetingsPlek.
Ik groet u, tim
|
|
|
|
|
|
|
Re:Eindelijk ergens bij horen 1 Jaar, 11 maanden geleden
|
|
tim schrijft:
Gelukkig,dit lidmaatschap zal wellicht mijn einzallgang verlichten..
Gegroet allen, ben dus sinds kort eigenaar geworden van een defender 110 uit 1990, 2.5 turbodiesel, wordt over pakweg 3 weken afgeleverd.
Auto zal ingezet worden als bedrijfswagen.
Ik deed de motorkap open , en zag haar daar liggen.
Zo lief, zo schattig, vrees alleen dat je het vermogen erbij moet denken.
Ik denk dat ik maar een fototje op de binnenzijde van de vooruit ga plakken van een RR spitfire motor, dan denk ik tenminste dat ik hard ga...
Kom dus van een patrol GR 2.8 td 6cilinder.
Jawel, vloeken in de kerk, ik weet het.
Ik wou nooit luisteren, de aanschaf van een landrover past hier naadloos in.
Tik je landrover 2.5 liter turbodiesel in op google nadat je natuurlijk al een aanbetaling hebt gedaan, krijg je acuut een halve hartstilstand.
Nou ja,ik ga een brief schrijven naar den haag om de vluchtstrook te promoveren naar een `OHOP`.
OnthaastOnmoetingsPlek.
Ik groet u, tim
Gefeliciteerd met je Land Rover.  Die Patrol maakt niet zo uit hoor, beter ten halve gekeerd...
Je motorblok is met niet helemaal duidelijk, heb je een 2.5 NA of een 200 Tdi? Beiden zouden kunnen met het jaar 1990. Hoe dan ook, de 200 Tdi is een wat betere motor dan de 2.5 NA voor snelheid (heel relatief  ) en ook in betrouwbaarheid.
Mocht je een 2.5 NA hebben, geen probleem. Gewoon goed voor zorgen en mocht die het een keer opgeven dan een 200 Tdi erin zetten. Meer mensen doen dat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dank voor je reactie.
nee, het is dus inderdaad het oude 2.5 diesel blokje met een turbo(tje) erop.
heb inderdaad al het nodige tot me genomen qwa mogelijkheden, en inderdaad, een wissel tzt naar een 200 tdi ligt erg voor de hand.
weet totaal niet hoe die nu motorisch is, heb er een korte proefrit mee gemaakt.
eerste 10 min tijdens warm draaien rookte ie blauwe rook, dit verdween echter.
bij de plaatselijke benzinepomp gestopt en een aantal keren fors het gaspedaal ingetrapt, geen of nauwelijks blauwe rook, wel een paar zwarte roetpluimen, maar das vrij logisch.
zit een vijfbak achter, enig idee wat de maximale snelwegsnelheid is bij zo'n auto, zonder verscheurd te worden qwa geluid, trillingen?
lees overal dat mijn type blok relatief hopeloos is( voor mij belangrijk met name op het gebied van betrouwbaarheid), in geval van nog een redelijke staat, kan zo'n blok bij normaal gebruik toch nog een tijdje mee?
dank voor een reactie, groet tim
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tim schrijft:
Dank voor je reactie.
nee, het is dus inderdaad het oude 2.5 diesel blokje met een turbo(tje) erop.
heb inderdaad al het nodige tot me genomen qwa mogelijkheden, en inderdaad, een wissel tzt naar een 200 tdi ligt erg voor de hand.
weet totaal niet hoe die nu motorisch is, heb er een korte proefrit mee gemaakt.
eerste 10 min tijdens warm draaien rookte ie blauwe rook, dit verdween echter.
bij de plaatselijke benzinepomp gestopt en een aantal keren fors het gaspedaal ingetrapt, geen of nauwelijks blauwe rook, wel een paar zwarte roetpluimen, maar das vrij logisch.
zit een vijfbak achter, enig idee wat de maximale snelwegsnelheid is bij zo'n auto, zonder verscheurd te worden qwa geluid, trillingen?
lees overal dat mijn type blok relatief hopeloos is( voor mij belangrijk met name op het gebied van betrouwbaarheid), in geval van nog een redelijke staat, kan zo'n blok bij normaal gebruik toch nog een tijdje mee?
dank voor een reactie, groet tim
Ik dacht dat de 2.5 NA geen turbo had...  De 200 Tdi was de eerste turbodiesel die Land Rover zelf maakte.
Blauwe rook kan op olieverbruik duiden, ik zou dat toch wel even checken.
De 2.5 NA moet toch nog wel even mee kunnen doen mits je met beleid rijdt. Dus netjes warm rijden, niet overdreven hard planken bij elk stoplicht en goed de olie en de temperatuur in de gaten houden.
Verwacht overigens geen daverende prestaties op de snelweg of ergens anders op de verharde weg wat dat betreft. Ik heb nog nooit met een 2.5 NA gereden, maar ik denk toch zo dat je wel minstens 100 km/h moet kunnen halen op de snelweg.
Mocht je budget over hebben dan zou je natuurlijk meteen een 200 Tdi er in kunnen zetten, maar als je 2.5NA het nog doet... tja, waarom dan niet oprijden?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoi Tim,
Welkom op dit forum. Ben zelf ook pas sinds kort hier actief. En ook eigenaar van diverse Patrols geweest overigens.
Wat betreft het motortje, weet je zeker dat het een turbootje is want de toevoeging NA zou natuurlijk iets van naturaly aspirated kunnen beteken. Maar dat weet ik niet want ik weet niks van de oudjes af. Wat Thomas zegt; als ie nog goed is dan zou ik hem ook tot de draad toe verslijten voor er een nieuwe in te hangen. Ben benieuwd hoe die bevalt.
Gr, rik
|
|
Chiptuning zware dieselmotoren
|
|
Discovery series II Td5 MY 2000
“Doe nooit iets dat indruist tegen uw geweten, zelfs als de staat het verlangt.”
- Albert Einstein
|
|
|