| 

2.5 liter turbo diesel oud type
(1 bezoeker) (1) Gast
Nieuw op het forum
Ga naar onderkantPagina: 12
ONDERWERP: 2.5 liter turbo diesel oud type
2.5 liter turbo diesel oud type 6 maanden geleden  
Wie weet of informatie die ik op het internet vond aangaande het bovenstaande type blok klopt:

uiteraard heeft het 2.5 diesel n/a blok , maar dan met het turbotje erop niet de beste reputatie.
wat ik ervan begrijp is dat als gevolg van de zoektocht door landrover naar meer pk's het blok werd voorzien van het turbo element, met als gevolg , omdat het blok niet verder hier op aangepast werd, er grote problemen onstonden bij met name het onderblok, in de vorm van scheuren in het carter en meer van dat soort ellende.

maar nu: het blok is gevoerd van 86 tm 90.
het schijnt zo te zijn dat na onderkenning van de onstane problemen landrover het blok onder de loep nam , en ergens halverwege de bouwtijd, pakweg vanaf 88, er interne verbeteringen in toepaste, met name in het (onder)blok.

bij wie klinkt dit bekent, of sterker kan deze informatie bevestigen.

dank en groet tim
tim
-
Online Status: OFFLINEView Profile: tim
Laatste Wijziging: 10/03/2010 23:37 Door tim.
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.

Re:2.5 liter turbo diesel oud type 6 maanden geleden  
Ik geloof dat je deze informatie zoekt. Vanaf 1988 zijn er aanpassingen gedaan om het blok beter te maken.

dank!

zit je je suf te zoeken, heb je dit.
afijn, het artikel met een doos over mijn hoofd en de gordjnen dicht gelezen(iets vanwege schaamte of zo..).
maar begrijp dus dat het blok tot 2 x aan toe is nagezien, 88 en in 90, en dat het blok wel degelijk vanaf 86 veranderd/verbeterd was/is tov het 2.5 n/a blokje.
tim
-

Een intercooler monteren en verder van de inspuitpomp afblijven komt de betrouwbaarheid ook al ten goede door de EGT omlaag te brengen.. Minder hitte is altijd goed, en helemaal voor die blokken..
ToyRoverlander
Professioneel levensgenieter!
Wisselende werkgevers
Online Status: ONLINEView Profile: ToyRoverlander
"When shit hits the fan watch where it flies and who it sticks to..."

-1965 109" Toy-Rover
3.4diesel, H41 4speed, 80Series Cruiser assen, locked, SOA, 5125Series 14"Bilsteins, 48" voorveren.

Need (custom) work done? PM me

intercoolermontage is een optie, brengt dit daadwerkelijke verbeteringen teweeg motorisch gezien?, afgezien van een duurzaamheidstoename.
enig idee wat daar de kosten van zijn? of maar gelijk die euro's in je zak houden en uitgeven aan een 200tdi zwap

egt, zegt me even niets.
ws iets met exhaust nog wat?
tim
-

EGT: Exhaust Gas Temperature

Als je euro's wilt uitgeven zou ik een 200tdi erin hangen, is gewoon een beter blok.

Een intercooler verlaagt de uitlaatgastemperatuur. Oftewel, de verbrandingstemperatuur. De motor krijgt dus thermisch minder op zijn donder, minder kans dat zuigers scheuren, wervelkamers scheuren of loskomen en dat soort ongein. Het maakt het blok kwalitatief niet beter maar vermindert het risico van de problemen waar die blokken mee te maken krijgen.
Een intercooler hoeft helemaal niet duur te zijn, die van een tdi bijvoorbeeld is vast wel pas te maken ergens en zal ook wel geen drol kosten.
Minder brandstof geven is ook een manier om de EGT iets te verlagen, maarja, dan heeft ie ook minder vermogen.
Intercooler erop en de boost ietsje omhoog brengt de EGT wel leuk naar beneden.
ToyRoverlander
Professioneel levensgenieter!
Wisselende werkgevers
Online Status: ONLINEView Profile: ToyRoverlander
"When shit hits the fan watch where it flies and who it sticks to..."

-1965 109" Toy-Rover
3.4diesel, H41 4speed, 80Series Cruiser assen, locked, SOA, 5125Series 14"Bilsteins, 48" voorveren.

Need (custom) work done? PM me

Ga naar bovenkantPagina: 12
Moderators: Gerard