Hallo allemaal!
Jullie zullen er al veel voorbij hebben zien komen... Ook ik begin met de standaard opening: Ik ben Edwin, 39 jaar en woon samen in Dordrecht. Althans... de variabelen zijn uiteraard voor iedereen verschillend...
Na wat prettige ontwikkelingen en gemaakte keuzes, is de weg vrij om op zoek te gaan naar een oer 4x4! Al geruime tijd staat een Defender op mijn lijstje 'prachtige auto voor die-en-die gelegenheid, maar dan is dit-en-dat wel randvoorwaardelijk'. Hebben jullie wellicht ook zo'n lijstje? Of hebben jullie altijd van jongs af aan Land Rover gereden?
Enfin, na wat mensen gesproken te hebben die bekend zijn met een Defender (dealer, vriend, collega) en ook fysiek in een grijs kenteken gezeten te hebben, twijfel ik een beetje aan het praktisch gebruik. Off-road eigenschappen uiteraard buiten kijf, maar ik zal er met grotere regelmaat mee op de weg rijden. En wel degelijk het voornemen tot off-road gebruik, maar dan ook niet elke week.
Nu zie ik op de foto's op dit forum ook regelmatig een Discovery. Zijn er wellicht forumleden die weloverwogen een keuze hebben gemaakt voor een Discovery voor meer comfort op de weg, maar wel degelijk goede prestaties in de modder? Of leden die weloverwogen een Defender hebben gekozen en rijeigenschappen helemaal niet belangrijk vinden.
Uiteraard maakt iedereen zijn eigen keuze op basis van eigen afwegingen, maar ik vind het wel leuk om die van jullie te horen. Ik word er nooit dommer van, en misschien hoor ik hier wel een nieuwe invalshoek... Als het maar geen suggestie voor een Toyota is...
Ciao! Edwin