| 

Effe voorstellen en benieuwd naar jouw afwegingen
(1 bezoeker) (1) Gast
Nieuw op het forum
Ga naar onderkantPagina: 123
ONDERWERP: Effe voorstellen en benieuwd naar jouw afwegingen
Effe voorstellen en benieuwd naar jouw afwegingen 1 Jaar, 7 maanden geleden  
Hallo allemaal!

Jullie zullen er al veel voorbij hebben zien komen... Ook ik begin met de standaard opening: Ik ben Edwin, 39 jaar en woon samen in Dordrecht. Althans... de variabelen zijn uiteraard voor iedereen verschillend...

Na wat prettige ontwikkelingen en gemaakte keuzes, is de weg vrij om op zoek te gaan naar een oer 4x4! Al geruime tijd staat een Defender op mijn lijstje 'prachtige auto voor die-en-die gelegenheid, maar dan is dit-en-dat wel randvoorwaardelijk'. Hebben jullie wellicht ook zo'n lijstje? Of hebben jullie altijd van jongs af aan Land Rover gereden?

Enfin, na wat mensen gesproken te hebben die bekend zijn met een Defender (dealer, vriend, collega) en ook fysiek in een grijs kenteken gezeten te hebben, twijfel ik een beetje aan het praktisch gebruik. Off-road eigenschappen uiteraard buiten kijf, maar ik zal er met grotere regelmaat mee op de weg rijden. En wel degelijk het voornemen tot off-road gebruik, maar dan ook niet elke week.

Nu zie ik op de foto's op dit forum ook regelmatig een Discovery. Zijn er wellicht forumleden die weloverwogen een keuze hebben gemaakt voor een Discovery voor meer comfort op de weg, maar wel degelijk goede prestaties in de modder? Of leden die weloverwogen een Defender hebben gekozen en rijeigenschappen helemaal niet belangrijk vinden.

Uiteraard maakt iedereen zijn eigen keuze op basis van eigen afwegingen, maar ik vind het wel leuk om die van jullie te horen. Ik word er nooit dommer van, en misschien hoor ik hier wel een nieuwe invalshoek... Als het maar geen suggestie voor een Toyota is...

Ciao! Edwin
Edwin
Bankier
Zonder overheidssteun ;-)
Online Status: OFFLINEView Profile: Edwin
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.
Hoe zwaarder de strijd, hoe mooier de overwinning!

Re:Effe voorstellen en benieuwd naar jouw afwegingen 1 Jaar, 7 maanden geleden  
Ha mede-schapekop,

Dagelijks gebruik is geen enkel probleem, ik rij tussen de 100 en 200 km per dag met m'n 110 op de weg.
Is heerlijk ontstressen als ik er na een lange dag werken weer in zit, file of geen file.

Toen ik de mijne kocht zei m'n dealer: of je brengt 'm binnen een week terug, of je wil nooit meer wat anders.
Die eerste week ligt al ver achter ons...
Martin_Liz
free-lance projectleider / grafisch vormgeefster
Martiis Design
Online Status: OFFLINEView Profile: Martin_Liz
Website: www.landreiziger.nlLocatie: Dordrecht
Groet!

Martin & Liz
www.landreiziger.nl

Hi Edwin, welkom op het forum.

Ook ik ken die overwegingen. Wij hebben twee jaar terug een Discovery II Td5 gekozen. Ik vond het destijds belangrijk dat de wagen voldoende comfortniveau zou hebben voor zakelijk gebruik en bij lange trips. Maar vond ik het ook van belang dat de wagen in het terrein wat kan.

De Discovery voldoet ruimschoots aan allebei deze eisen. Het is een fantastische reiswagen. Daarbij overtreft hij in het terrein iedere keer weer mijn verwachtingen. OK, de 'approach angle' en de achteroverhang zijn ten opzichte van de Defender misschien als handicaps te zien, voorlopig heeft de Disco iedere gevraagde uitdaging zonder problemen aan gekund en zich bewezen als 'niet te stoppen'. De Discovery is een soort 'best of both worlds'. Bovendien kun je voor een redelijk budget al een mooie D-II kopen, want de markt is er naar. De Td5 motor is, mits net als de rest van de wagen goed onderhouden, ontzettend sterk en zeer betrouwbaar.

Wat niet weg neemt dat ik nog altijd ga kwijlen van een mooie Defender.

Heel belangrijk: neem alsjeblieft te tijd om een goed exemplaar uit te zoeken en wees kritisch. Een slecht onderhouden Discovery kan je een hoop gedoe opleveren. Op het forum zullen genoeg leden je willen helpen met tips en misschien wel mee willen gaan om auto's kritisch te bekijken.

Suc6 met je afwegingen!
Michiel Tom
Zelfstandig railprofessional
Shuntingyard.com
Online Status: OFFLINEView Profile: Michiel Tom
Website: www.shuntingyard.comLocatie: Lelystad
In the beginning there was nothing... which exploded.

Michiel | Discovery II Series TD5 ES 2000

www.shuntingyard.com
www.linkedin.com/in/michieltom

Een Defender moet je alleen kopen als je hem echt, per sé wilt hebben. Anders wordt het een drama. Je ergert je kapot aan de slome kachel 's winters, aan de tocht, aan de lekkages die je slechts na lang speuren kunt vinden en dichten, aan het ver naar links geplaatste stuur, als je lang bent aan de stoelen die maar beperkt naar achteren kunnen, het geluidsniveau boven de 100 km/u...

Ik wou per sé een Defender en ik heb nog geen milliseconde spijt gehad. Ik heb één keer in een Disco gereden, en die deed me niets. Maar er zijn hier erg veel mensen die hem heel erg appreciëren hoor, dus van mij moet je je op dat vlak niets aantrekken.

Mijn overweging was dat ik een auto met smoel wou hebben, die stevig gebouwd is en dus een lange levensduur heeft en die prima zowel op als naast de weg uit de voeten kan. Daarnaast vind ik persoonlijk spartaans leuker dan comfortabel. Stuurbekrachtiging vind ik al teveel luxe.

Kwestie van smaak, eigenlijk . Probeer in allebei eens een proefrit te maken. Dat zegt waarschijnlijk meer dan 1000 woorden.
Han de Ridder
Buschauffeur streekvervoer
Online Status: OFFLINEView Profile: Han de Ridder
Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.

Ik ben van een Disco II naar een Defender gegaan. Dat is een hele stap kan ik wel zeggen. Zoals Han ook aangeeft is die stap niet rationeel te verklaren. Eigenlijk is alles 10 keer minder. Alleen het gevoel dat zo'n wagen je geeft is niet uit te leggen, daar val je voor of niet. Wat Martin dan al weer aangeeft.

Ik heb geen moment spijt gehad. Echter: voor het ontspannen rijden voor mijn vrouw na een dag hard werken en dan soms ook nog een stukje in de file ben ik toch weer een Disco II aan het zoeken...

Ga met allebei de wagens eens een goed stuk rijden, dan vormt het oordeel zich vanzelf in je buik en hoeft je je hoofd er niet over te breken.

Martin geeft je met liefde en plezier die van hem een middag mee.
Edward
Ondernemer
Huis ter Maarsch, Atelier Hout, Oxyrea.
Online Status: OFFLINEView Profile: Edward
Website: www.huistermaarsch.nl   www.AtelierHout.nl   www.Oxyrea.nlLocatie: Onstwedde
Edward van Vugt
www.AtelierHout.nl www.HuisterMaarsch.nl www.Oxyrea.com
Land Rover Defender 130 2.4 Puma 2008
Land Rover Discovery 2 2.5 TD5 2003

Edward schrijft:

Martin geeft je met liefde en plezier die van hem een middag mee.

Oh, absoluut. Je krijgt er zelfs een chauffeur bij
Martin_Liz
free-lance projectleider / grafisch vormgeefster
Martiis Design
Online Status: OFFLINEView Profile: Martin_Liz
Website: www.landreiziger.nlLocatie: Dordrecht
Groet!

Martin & Liz
www.landreiziger.nl

Ga naar bovenkantPagina: 123