Sinds krap 2 weken zijn Laura (mijn vriendin) en ik in het bezit van een mooie Land Rover Discovery. Deze is gekocht met de intentie om veel op roadtrip te gaan met als eerste op het verlanglijstje: India (met name omdat Laura als een jaar in Afrika heeft doorgebracht

).
Goed, alle logica op een stokje: als je naar India wil, of überhaupt verre reizen wil maken is een benzine slurpende britse V8-4x4 wellicht niet de meest logische keuze. Behalve dat de diesels onverwoestbaar zijn, rijden deze eventueel ook op frituurvet en andere olieachtige meuk en is daarmee waarschijnlijk iets betrouwbaarder als het gaat om je eigen aankomst. Daarentegen hebben we geen miskoop geleden.
We hebben de auto 2 weken geleden aangeschaft voor het luttele bedrag van 800 euro. De auto zou koelproblemen hebben, flink koelwater verliezen, maar met mijn technische kennis zou dat wel een uitdaging kunnen zijn. Tenslotte, als ik de motor uit elkaar heb gehad, weet ik goed wat voor vlees we in de kuip zouden hebben en of ik daar 25k KM mee zou willen rijden. De volgende dag natuurlijk direct aan het klussen geslagen. Koelvloeistof dop eraf, en inderdaad. Veel druk in het koelsysteem. Een klein lekkend slangetje vervangen. Probleem oplost. Mooie is wel dat de vorige eigenaar er inmiddels al een nieuwe koppakking tussen heeft zitten en de kop gevlakt heeft.
... de volgende dag maar direct voor APK gegaan. Toch maar eens kijken of er niet een andere reden was waarom deze Laro zo goedkoop was. Fluitje van een cent, vrijdagochtend nog even het chassisnr. opnieuw in laten slaan, kenteken verlichting vervangen en we zijn weer een jaar in de benen.
Goed, tot zover mijn beginnende Land Rover geschiedenisje. Verder iets over mijzelf. Ik ben 22 jaar (Laura is 21), rijd in het dagelijks leven een 240pk sterke Rover 220 Turbo Coupé en heb een eigen bedrijf in drukwerk, grafische vormgeving en alles wat ook maar met media te maken heeft. Mijn eerste auto was een Mini Cooper 1.3i met 'S'-pakket (ofwel: dikke wielen en spatbordverbreders) en ik mag mezelf daarom rustig scharen onder de titel Anglofiel. Ik heb in de tussentijd ook een vijftal BMW's gesleten... Spijtig maar waar.
Ik kom overigens uit een gezin wat English minded is. Vaders rijdt sinds zijn 32ste (uit mijn hoofd) Jaguar (destijds een nieuwe Jaguar XJ-S Coupé gekocht die tot op heden in zijn garage staat) en moeders heeft twee Mini's gesleten, een tijd lang een Range Rover 4.6 HSE gehad (die uiteraard rond de 100k KM problemen begon te krijgen met het koelsysteem) en rijd nu in een MG ZT-T CDTi voor dagelijks. Ofwel, ik kon er niet echt omheen, een Toyota Land Cruiser was domweg geen optie. Ook al gaan we naar Azië!