| 

Discovery aangeschaft en nu naar Noorwegen
(1 bezoeker) (1) Gast
Nieuw op het forum
Ga naar onderkantPagina: 12
ONDERWERP: Discovery aangeschaft en nu naar Noorwegen
Discovery aangeschaft en nu naar Noorwegen 1 Jaar, 6 maanden geleden  
Hallo allen,
ik heb net een Discovery uit 2003 aangeschaft na lang aarzelen en rondkijken. Ik hoop een goed exemplaar te hebben gevonden, in ieder geval is het onderhoud in orde. Voor levering worden er nog wat zaken vervangen, zodat ik hopelijk direct op weg kan.
De bedoeling is in augustus de wagen naar Noorwegen te rijden waar deze tot eind september/half oktober wordt rondgereden (helaas niet door mijzelf...).
Direct maar een beginnersvraag: zijn er specifieke problemen die ik kan verwachten bij een Disco met zo'n 260 K op de teller? Ik ga in ieder geval de luchtbalgen goed nakijken maar weet verder niet veel van eventuele aandachtspunten.

Ik stel alle commentaar zeer op prijs,
hartelijke groet
(Stralend trotse:)) Nils K
Nils K
-
NKNmedia
Online Status: OFFLINEView Profile: Nils K
Website: www.nknmedia.com
De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.

Re:Discovery aangeschaft en nu naar Noorwegen 1 Jaar, 6 maanden geleden  
Nils K schrijft:

Direct maar een beginnersvraag: zijn er specifieke problemen die ik kan verwachten bij een Disco met zo'n 260 K op de teller? Ik ga in ieder geval de luchtbalgen goed nakijken maar weet verder niet veel van eventuele aandachtspunten.

Gefeliciteerd met je Disco. Het zijn prachtwagens en met goed onderhoud kun je veel fijne km's beleven aan je auto.

Waar je op moet letten is olie in de kabelboom als je een Td5 hebt. Het is een bekend probleem en kan voor veel ongemak zorgen. In het ergste geval krijg je olie in je ECU van de motor en dat is een dure aangelegenheid.

Check ook de voorste cardanas. Die is niet te smeren, maar wat ze noemen "greased for life". Dat leven eindigd meestal tegen de 300.000km. Gevolg is dan overmatige slijtage aan de kruiskoppelingen. Als je niet er tijdig bijbent breekt de as los en slaat tegen de motor en de versnellingsbak. Niet erg prettig. Controleer op speling en tekenen van slijtage.

Nils K schrijft:

ik heb net een Discovery uit 2003 aangeschaft na lang aarzelen en rondkijken....

Direct maar een beginnersvraag: zijn er specifieke problemen die ik kan verwachten bij een Disco met zo'n 260 K op de teller? ...... weet verder niet veel van eventuele aandachtspunten.

Ik wil niet meteen lullig beginnen doen, maar had je die vraag niet beter voor de aanschaf kunnen stellen??
Dan had je die specifieke aandachtspunten voor de aankoop kunnen checken op de auto van je keuze.

Maar eh, veel plezier van je disco
D1.300tdi - bj 1999
Defender 300tdi - bj 1996
D2. TD5 - bj 2001
Nu weer aan t sparen voor een leuke Defender.

had je die vraag niet beter voor de aanschaf kunnen stellen??

Eehh, jazeker... Had echter deze site nog niet gevonden en was voornamelijk bezig met auto's zoeken en kijken. Deze zag er zo goed uit dat ik de aanschaf wel aan durfde, onderhoudsboekje aanwezig, auto bekend bij de garage (gebeld) enzovoort.

De vraag om info over eventuele aandachtspunten is voornamelijk ter voorbereiding op een paar weken rondtoeren in het buitenland. Het zou vervelend zijn om daar met pech te staan, zeker als ik dat met een eenvoudige check kan voorkomen.

Dank!

Groet
NK
Nils K
-
NKNmedia
Online Status: OFFLINEView Profile: Nils K
Website: www.nknmedia.com

Als de luchtbalgen nog nooit vervangen zijn, is het na 7 jaar wellicht een goed idee om dat preventief te doen.
Het schijnt zo'n beetje de maximale levensduur te zijn.
Verder de zaken die Thomas heeft genoemd.

En, geniet van een hele fijne auto!
Marco 109
Relatiebeheerder Uitvaartverzorging
Online Status: ONLINEView Profile: Marco 109
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968
Freelander 1.8 5-deurs 1999

Wat logisch lijkt is lang niet altijd waar

Ja gewoon een goede beurt laten geven bij een LR garage met ervaring, en niet eentje die er zo wel eens één doet.
De juiste LR garage weet ook waar hij specifiek op moet letten zeker als je aangeeft een poosje in het buitenland te gaan rijden zullen ze wellicht bepaalde punten eruit lichten en bespreken.

In principe is mijn mening (oeps nu ga ik héél voorzichtig zijn):Hij doet het altijd wel, maar je hebt er altijd wel iets aan...

D1.300tdi - bj 1999
Defender 300tdi - bj 1996
D2. TD5 - bj 2001
Nu weer aan t sparen voor een leuke Defender.

Ga naar bovenkantPagina: 12