Een tijdje terug al aangemeld op het forum en wat vragen gesteld en antwoorden gegeven.....
Maar sinds vandaag ben ik weer in het bezit van een LandRover.... Een Discovery Serie2 TD5 uit 2000. 266.000 km op de klok, niet helemaal vlekkeloos en vast wel dingetjes die nog gaan komen die ik niet heb opgemerkt (mijn ervaring met de TD5 dateerd uit de introductieperiode van de Disco2....) maar het aankoopbedrag was in mijn ogen zeker ook niet verkeerd....
Ik ben Roger, 38 jaar en elf jaar geleden ook al eens 4 jaar in een discovery gereden (90'er 200TDI) en helaas een vrij zwaar ongeval gehad ermee waarna ie totaal afgeschreven was. Daarna verschillende auto's gahd, en toch altijd naar Landrovers blijven kijken als er weer een auto-wissel was. Meestal was het de prijs die de doorslag gaf een andere optie te kiezen.
Nu was de Disco 2 ongeveer dezelfde prijsklasse als een andere T4 (mijn vorige auto was een T4 die ik nu in onderdelen verkoop (motorschade en slechte carrosserie die reparatie niet reeel maken)
Ik woon in Duitsland, pakweg 75 km van Arnhem. Een Terreinwagen is relatief goedkoop tov de prijzen in NL, de aanschaf, maar ook de belasting (683 euro per jaar) da's wel wat meer dan de T4 TDI kostte.... maar je hebt er wel een andere auto voor.....
het is een witte(niet mijn favo kleur, maar dat kan gewijzigd worden) geworden, een TD5 uit september 2000, 266000 gelopen, met luchtvering (achter), automatische airco, ACE en ik zag ook een webasto onder de motorkap (geen klokje ontdekt binnen.. en geen AB erbij...)handbak, geen gekke lekkages gezien of bemerkt (500km terug gereden naar huis) gene heel gekke geluiden en zo (alleen af en toe druklagergeluid, maar ik vermoed dat ie de tweede koppeling heeft en die toch niet zo heel lang meer op zich laat wachten om te vervangen.... mag ik weer een dagje klussen....) Al met al denk ik dat ik weer een gelukkig Landroverbezitter ben (er staat hier ook een Serie2a uit 69, maar daar is nog veel werk aan, die telt nog niet mee)