Goedemiddag mede Land Rover fanaten,
Ik ben al geruime tijd op jullie mooie site aan het rondneuzen en heb besloten nu toch maar eens lid te worden van het forum.
De belangrijkste reden is dat ik al geruime tijd aan het sparen ben en voornemens ben een Land Rover 110 3.5 V8 uit 1986 aan te schaffen. Het zou natuurlijk stom zijn als ik jullie hierbij niet om advies en kennisdeling zou vragen, jullie hebben immers jarenlange ervaring met deze auto's en dat is meer waard dan welk boek dan ook.
Over boeken gesproken, het veelbesproken boekje mbt de aanschaf van een tweede hands Land Rover heb ik zojuist besteld, maar zoals ik al zei, jullie input, als ervaren Land Rover bezitters is mij veel meer waard!
De situatie is als volgt.
Ik heb ongeveer 2000 euro gespaard, dit is natuurlijk bij lange na niet genoeg voor het type auto dat ik op het oog heb. Ik heb echter wel nog een onaangebroken krediet waarin ik de beschikking heb over 6000 euro. Dat bij elkaar moet voldoende zijn naar mijn bescheiden mening.
Ik ben vrij handig met auto's, ik heb in het verleden een Suzuki SJ410 gehad uit 1984 waaraan ik ook de nodige uurtjes heb gesleuteld en daarnaast een erg handige vader die mij hier ook graag bij helpt
Ik weet dat een auto uit 1986 nu nog niet belastingvrij is maar dit volgend jaar wel wordt. Mijn grootste vraag is nu, verwachten jullie dat de Land Rovers met bouwjaar 1986 volgend jaar sterk in prijs zullen stijgen (omdat ze dan wél belastingvrij worden) of denken jullie dat dit wel mee zal vallen? De reden van deze vraag is simpel, ga ik het krediet aansnijden of gewoon nog even doorsparen en volgend jaar de auto aanschaffen? Ik snap dat dit een dilemma is dat jullie niet kunnen oplossen, maar dat dit uiteindelijk een afweging van mijzelf moet zijn, maar mijn vraag over de eventuele prijsstijging kunnen jullie misschien wel in alle wijsheid beantwoorden?
Zodra ik tot aanschaf overga zullen jullie regelmatig vragen van mijn kant ontvangen over allerhande zaken. In ruil daarvoor zal ik jullie dan regelmatig voorzien van updates over mijn auto en fotomateriaal van de werkzaamheden die ik eraan verricht heb. Maar tot die tijd zou ik jullie hulp met bovenstaand vraagstuk al ten zeerste waarderen!!